اردبیل؛

حضور 5 میلیون دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت تابستانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با دایر شدن ۲۵ هزار پایگاه تابستانی بیش از ۵ میلیون دانش آموز در این پایگاه ها از برنامه های مختلف استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش معاونین پرورشی و فرهنگی استان های سراسر کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: ما در این نشست به دنبال تامل در ماموریت معاونت پرورشی و فرهنگی همچنین ماموریت سازمان دانش آموزی به عنوان ساختار کلان در کنار ماموریت های این معاونت هستیم.

وی با اشاره به قانون احیای معاونت پرورشی و ضرورت هماهنگی در برگزاری فعالیت های تابستانی دانش آموزان به عنوان یک ماموریت خطیر افزود: طی دو روز به صورت تخصصی تلاش می کنیم تا مشکلات و موانعی که در این حوزه وجود دارد احصا و بررسی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضرورت بازنگری دوباره در فعالیت معاونت پرورشی را یادآور شد و بیان کرد: تلاش می کنیم تا براساس سند تحول بنیادین در بازنگری ماموریت ها اقدامات عملیاتی را انجام دهیم که به عنوان نمونه در تابستان، ۳۰ برنامه متنوع اجرا می کنیم که شامل دو برنامه در طول هر هفته است.

فیض با اشاره به اینکه تمام فعالیت های فرهنگی و پرورشی در تابستان خودی نشان داده و اوج این برنامه ها و ثمربخشی شان در تابستان است تصریح کرد: تابستان امسال ۲۵ هزار پایگاه شامل مدارس، کانون ها، مراکز تربیتی و ورزشی میزبان ۵ میلیون دانش آموز از سراسر کشور است.

وی در ادامه به شفاف سازی ماموریت های ستادی و سازمان دانش آموزی در قالب احیای معاونت پرورشی و به انجام رساندن این ماموریت ها اشاره کرد و گفت: با استقرار دولت جدید قطعا تغییر ساختار در این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است که در این هدفگذاری سعی می کنیم از ظرفیت های استانی انسانی در مسیر حرکت رو به جلو بیشتر استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی اندیشکده های متعدد در استان ها به عنوان اتاق فکر برای توسعه و تسری برنامه های فرهنگی و تربیتی خبر داد و افزود: ما به احترام حضور در استان اردبیل قصد داریم تا اولین اندیشکده را در استان اردبیل راه اندازی کنیم.

فیض در ادامه بیان کرد: در گذشته بدون توجه به نیاز تربیتی و فرهنگی دانش آموزان نوسازی تنها اقدام به ساخت مدرسه کرده در حالی که خبری از احداث نمازخانه و کتابخانه نبوده است.

وی خاطر نشان ساخت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش قرار شده مدارس مطلوب که در آن نمازخانه و کتابخانه پیش بینی می شود احداث خواهد شد تا غفلت های گذشته برطرف شود.

فیض با بیان اینکه مدارس با جمعیت بیش از ۱۰۰ نفر اغلب دارای نمازخانه هستند اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مدارس پرجمعیت در کشور دارای نمازخانه هستند ولی برای از بین بردن کاستی ها و ضعف در این حوزه تکمیل نمازخانه های نیمه تمام در اولویت است.

وی در پایان گفت: برای اینکه مدرسه ای مطلوب و ایده آل با فضای آموزشی و تربیتی، فرهنگی و ورزشی شایسته داشته باشیم نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و کمک خیرین هستیم تا در این حوزه شرایط مطلوب تری رقم بخورد.

 

انتهای پیام/ح

بیش از ۹۰ درصد مدارس پرجمعیت در کشور دارای نمازخانه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.