این دستگاه با تلاش گروهی از نخبگان جوان شرکت دانش بنیان "پرتو تجهیز بعثت" مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان طراحی و تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رضا قلی پور پیوندی طراح و مدیر تیم سازنده دستگاه  ارتفاع سنج گاما با آشکارساز طول بلند گفت: این دستگاه با تلاش گروهی از نخبگان جوان شرکت دانش بنیان "پرتو تجهیز بعثت" مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان طراحی و تولید شده است.


وی افزود: یکی از کاربردهای این دستگاه در کارخانه‌های صنایع شیمیایی، پتروشیمی، پالایشگاه و صنعت نفت و گاز است که به وسلیه آن ارتفاع داخل مخازن را به صورت آنلاین در اتاق کنترل اندازه گیری می‌کند.


قلی پور تصریح کرد: دستگاه ارتفاع سنج گاما با آشکارساز طول بلند با این طول بلند برای اولین بار در کشور ساخته شده است.


وی افزود: این دستگاه شامل یک فرستنده رادیو اکتیو و یک گیرنده است که در دو طرف مخزن نصب می‌شوند و مخازنی که فشار بسیار بالایی دارند را به صورت آنلاین نشان می‌دهد.


طراح و مدیر تیم سازنده دستگاه  ارتفاع سنج گاما با آشکارساز طول بلند اظهار داشت: کاربرد دیگر این دستگاه در گیت‌های بازرسی در مبادی ورودی کشور مثل راه آهن و گمرک است که محموله‌های غیرقانونی رادیو اکتیو را شناسایی و کشف می‌کند.


وی افزود: کاهش هزینه ساخت به یک دوم و زمان تولید و ساخت کمتر از مزایای دستگاه ارتفاع سنج گاما با آشکارساز طول بلند نسبت به نمونه مشابه خارجی آن است.


این دستگاه با ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پارک علم و فناوری استان سمنان طراحی و تولید شده است.


برای ساخت این دستگاه چهار ماه وقت صرف کرده است.


دستگاه ارتفاع سنج گاما با آشکارساز طول بلند تا پایان تیرماه بر روی راکتور پتروشیمی شیراز نصب می‌شود.


انتهای پیام / د


دستگاه ارتفاع سنج گاما با آشکارساز طول بلند تا پایان تیرماه بر روی راکتور پتروشیمی شیراز نصب می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.