شیراز؛

ارایه خدمات بهداشت حرفه‌ای به کشاورزان سپیدان

نخستین نشست کمیته بهداشت کشاورزی، با هدف ارایه خدمات بهداشت حرفه‌ای به کشاورزان در شهرستان سپیدان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا امیری کارشناس مسوول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت سپیدان گفت: سالانه حدود ۱۷۰ هزار نفر در حوادث کشاورزی جان خود را از دست می‌دهند و شغل کشاورزی، پس از کار در معدن و فعالیت‌های ساختمان سازی، سومین شغل پر مخاطره دنیا محسوب می‌شود.


وی افزود: با توجه به اهمیت کشاورزی و تعداد شاغلان در این زمینه، فعالیت کمیته بهداشت کشاورزی در راستای پیشگیری از بیماری‌های شغلی مرتبط و اختلالات اسکلتی عضلانی، انجام معاینات شغلی بسیار حایز اهمیت است.


امیری ادامه داد: کمیته بهداشت کشاورزی در راستای ارایه خدمات بهینه بهداشت حرفه‌ای به کشاورزان و با توجه به تفاهم نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و درمان، تشکیل می‌شود و در آن مسایل بهداشتی و درمانی کشاورزان مورد بررسی قرار گرفته و برای ارایه خدمت به آن ها، از سوی کارشناسان مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی تصمیم گیری می‌شود.


وی اظهار داشت: برنامه ریزی آموزشی ویژه کشاورزان در زمینه بهداشت، روش‌های ایمن سم پاشی، بیماری‌های شغلی کشاورزی، ارایه جزوه‌های های آموزشی، تشویق کشاورزان به استفاده از وسایل حفاظت فردی و تهیه تعدادی از وسایل حفاظت فردی از سوی مرکز بهداشت، از جمله مصوبات این نشست به شمار می‌رود.


امیری بیان کرد: مساله بیمه، سختی کار کشاورزان و جایگزینی سموم کم خطر به جای سموم پر خطر، با همکاری مشترک مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.
انتهای پیام/ر

شغل کشاورزی سومین شغل پر مخاطره دنیا محسوب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.