معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح موسوم به ماد برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، طاهره رزاق پور، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل از اجرای طرح موسوم به ماد برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: هدف از این طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با همکاری ادارات آموزش و پرورش مناطق مختلف استان در مصون سازی کودکان و خانواده در مقابل بلای خانمانسوز اعتیاد است.

وی اظهار کرد: اداره بهزیستی خلخال با تلاش مستمر در زمینه کنترل، پیشگیری، معاینه و درمان معلولیت های شنوایی و چشمی به موقع کودکان موفق به پیشگیری وکنترل این معلولیت ها در بین جمعیت کودک و خردسال این شهرستان شده و از این لحاظ برترین رتبه در بین شهرستان های استان اردبیل را کسب کرده است.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل افزود: طرح پیشگیری از معلولیت های شنوایی و چشمی بهزیستی استان اردبیل مختص به افراد تحت پوشش این اداره نبوده و خدمات ارائه شده در زمینه معاینه ، درمان و تامین هزینه های مربوط به پیشگیری از این گونه معلولیت ها شامل همه مردم و آحاد مختلف جامعه است.

رزاق پور همچنین افزود: 6 استان کشور از جمله اردبیل برای اجرای این طرح به عنوان استان های پایلوت طرح انتخاب شده و این طرح در سال جاری در تمام شهرستان های استان با همکاری ادارات بهزیستی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در این طرح راهکارهایی برای افراد سالمند آموزش و ارائه داده می شود تا دچار معلولیت نشوند و افراد سالمند ناتوان نیز تحت پوشش خدمات بهزیستی از جمله مشاوره و درمان قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/ح

 

طرح پیشگیری از معلولیت های سالمندی در استان اردبیل اجرا می شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.