معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش؛

دانش آموزان کشور نیازمند آرمان و هدف هستند

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان کشور نیازمند آرمان و هدف هستند و لازم است با برنامه های مختلف تربیتی و پرورشی آرمان مطلوبی برای این قشر تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی فیض، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از روند برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سراسر کشور به میزبانی استان اردبیل تصریح کرد: به منظور پیشگیری از آسیب ها ضروری است دانش آموزان در زندگی خود آرمان مطلوب و مشخصی داشته باشند.

وی تاکید کرد: فعالیت های فوق برنامه حوزه تعلیم و تربیت می تواند دانش آموزان را صاحب آرمان و هدف سازد و از احساس تکراری بودن روند زندگی آنها که منجر به یأس و بروز و ظهور آسیب ها می شود، ممانعت کند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جهت مقابله با آسیب ها دو حوزه معاونت پرورشی و معاونت سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برنامه هایی را اجرا می کنند، اضافه کرد: در حوزه معاونت پرورشی تمرکز برنامه ها بر پیشگیری از آسیب هاست.

به گفته فیض در این حوزه از ظرفیت مشاورین و مرکز مشاوره جهت کاهش سطح آسیب ها استفاده شده و با رویکرد پیشگیری از آسیب نسبت به مصون سازی دانش آموزان از آسیب ها اقدام می شود.

وی متذکر شد: از جمله فعالیت های معاونت پرورشی برگزاری مسابقات قرآنی است که در سطح مطلوبی تاکنون 35 دوره برگزار شده و در این دوره 2500 دانش آموز دختر و پسر در 11 رشته با یکدیگر رقابت دارند.

فیض با تاکید بر اینکه در تربیت قرآنی دانش آموزانی به روان خوانی، توجه به محتوا و توانایی تدبر در قرآن برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، اضافه کرد: حتی برگزاری مسابقات قرآنی گواه علاقه مندی و شور و اشتیاق دانش آموزان برای حضور در این رقابت ها و مشارکت در برنامه های قرآنی مدارس است.

وی با اشاره به تداوم مسابقات در سال های آتی اضافه کرد: علاوه بر این به منظور توسعه فعالیت های قرآنی، توزیع کتب قرآنی در چهار مقطع تحصیلی مورد تاکید است و در سال تحصیلی جدید تحقق این برنامه ها دنبال می شود.

 

انتهای پیام/ح

دانش آموزان در زندگی خود آرمان مطلوب و مشخصی داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.