همدان؛

اجرای طرح تحول در نیمی از کلانتری ها و پاسگاه های کشور

جانشین پلیس پیشگیری کشور از اجرای طرح تحول در نیمی از کلانتری ها و پاسگاه های کشور خبر داد.

اجرای طرح تحول در نیمی از کلانتری ها و پاسگاه های کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معصوم بیگی جانشین پلیس پیشگیری کشور در همایش سراسری روسا و فرماندهان کوپ ( کلانتری و پاسگاه) استان با اشاره به اینکه حدود هزار و 400 کلانتری و پاسگاه در کشور فعال است، گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد تحول در کلانتریها و پاسگاهها به عنوان اصلی ترین مکانهای مراجعات مردم به نیروی انتظامی گفت : این طرح در اولویت برنامه های ناجا قرار گرفته است.

وی افزود: تجهیز کلانتریها و پاسگاهها به امکانات فناورانه ، چابکسازی و توانمندسازی ماموران و افزایش تخصص و مهارت آنها در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

جانشین پلیس پیشگیری کشور زیباسازی کلانتریها و پاسگاهها، نصب دوربین بر لباس ماموران نیروی انتظامی برای ضبط رفتار ماموران و رعایت حقوق شهروندی و همچنین حقوق ماموران، ایجاد مرکزی برای کنترل اوضاع امنیتی منازل و مغازه های مردم و آموزش تخصصی مدیران کلانتریها و پاسگاهها را از جمله اقدامات انجام شده و یا در حال انجام نیروی انتظامی برای اجرای طرح تحول در کلانتریها و پاسگاههای کشور بیان کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان هم از اجرای طرح تحول و بهسازی 29 کلانتری و پاسگاه در استان خبر داد و گفت: 32 کلانتری و پاسگاه هم تا پایان سال بهسازی خواهند شد.

مهدیان نسب همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال هزار و340 طرح در حوزه های پیشگیری ، مقابله و مهار اجرا شده است گفت: در این مدت با کشف یک و نیم تن انواع مواد مخدر و افزایش 43 درصدی کشف آن نسبت به مدت مشابه پارسال ، 29 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی و 2 هزار و 900 عامل توزیع آن هم دستگیر شده اند.

وی کاهش 14 درصدی تصادفات، بازرسی 20 هزار واحد صنفی ، شناسایی 400 سایت مجرمانه و دستگیری 55 نفر در این زمینه و متلاشی کردن 48 باند تهیه و توزیع کالای قاچاق به ارزش 85 میلیارد تومان را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی از ابتدای سال برشمرد.

الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار هم با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ شاخصهای امنیت و سلامت بالاترین جایگاه کشور را دارد و به لحاظ کمترین نرخ بیکاری هم استان سوم کشور است گفت: با این حال در زمینه ماندگاری جمعیت در استان با مشکلاتی روبرو هستیم که همه دستگاههای اجرایی باید برای رفع این مشکل نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

در این همایش همچنین با رونمایی از کتاب تحول کوپ در استان از روسای نمونه کلانتری ها و پاسگاه های استان قدردانی شد.

 انتهای پیام/ ش.و

روسای نمونه کلانتری ها و پاسگاه های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار