حکومت افغانستان که در سال ۲۰۱۵ میلادی، عضویت سازمان ملل متحد را در بخش اهداف انکشاف پایدار به دست آورده، قرار است که تا سه روز دیگر، دستاوردهایش را در عرصه توسعه پایدار در سازمان ملل متحد ارایه کند.

افغانستان در عرصه توسعه پایدار، گام‌های نمونه برداشته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی گفت که با وجود چالش های امنیتی، افغانستان توانسته است که نسبت به دیگر کشورهای عضو توسعه پایدار سازمان ملل، دستاوردهای خوبی را در دو سال اخیر داشته باشد.
آقای رحیمی افزود که نشست رییس اجرایی با نماینده سازمان ملل متحد در کابل و سایر نهادهای بین المللی دیگر، برگزار شده بود، سازمان ملل متحد پیشرفت های حکومت افغانستان را در بخش توسعه پایدار، موفقانه ارزیابی کرده است.
سخنگوی ریاست اجرایی تاکید کرد که حکومت افغانستان بیشتر از آنچه که انتظار داشته، در رشد توسعه گام برداشته است که حتی، سازمان ملل متحد، افغانستان را یک کشور نمونه عنوان کرده است.
وی تاکید کرد که قرار است تا دو روز دیگر، هیاتی از جانب افغانستان در سازمان ملل حضور یابد و دستاوردهای توسعه پایدار افغانستان را در مقر این سازمان ارایه کنند.
اما مقام های اتاق تجارت و صنایع افغانستان برخلاف دیدگاه ریاست اجرایی مبنی بر رشد توسعه پایدار سخن می‌زنند.
آذرخش حافظی رییس روابط بین الملل اتاق تجارت و صنایع می گوید از مولفه های عمده توسعه پایدار، ایجاداشتغالزایی، رفاه اجتماعی و قدرت خرید مردم افغانستان است.
آقای حافظی تاکید کرد که حکومت در انجام مولفه های توسعه پایدار دستاوردی نداشته است و چیزهایی را که به رسانه‌ها بیان می کنند، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
وی به صراحت افزود که هنوزهم ۷۰ درصد بودجه ملی افغانستان توسط خارجی ها تمویل می شود و این مسایل نشان می دهد که افغانستان در توسعه پایدار، کدام دستاوردی ندارد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار