وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر خارجه این کشور از مسکو به دلیل تلاش برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ابراهیم جعفری -- وزیر خارجه عراق – از حمایت روسیه در مبارزه با تروریسم قدردانی و از مسکو درخواست کرده است در بازسازی شهرهای عراق به بغداد کمک‌رسانی کند.

ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه، جعفری و سفیر روسیه در عراق به منظور گفتگو درباره روابط دوجانبه دو کشور و شرایط منطقه با یکدیگر دیدار کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ضمن تاکید بر لزوم کمک مسکو برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده عراق آمده است: «وزیر خارجه عراق از روسیه قدردانی کرد و موضع این کشور را در کمک به عراق به منظور مبارزه علیه تروریست‌های داعشی و نیز در عرصه‌های بین‌المللی ستود.»

سفیر روسیه در عراق نیز در پاسخ به عراق برای شکست داعش در موصل - که در سه سال گذشته تحت اشغال عناصر این گروه تروریستی بوده است - تبریک گفت. سفیر روسیه همچنین آمادگی شرکت‌های روسی برای شرکت در بازسازی و سرمایه‌گذاری در عراق را اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش در ژوئن سال 2014 میلادی شهر موصل را به تصرف خود درآورد. عملیات آزادسازی موصل از تروریست‌ها در اکتبر سال 2016 آغاز شد. در اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی، بخش‌های شرقی این شهر به دست نیروهای عراقی و نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از عناصر تروریستی پاکسازی شد.

در ماه فوریه، نیروهای عراقی به منظور آزادسازی بخش‌های غربی موصل عملیاتی را آغاز کردند. در اوایل ماه ژوئیه، ارتش عراق کنترل دیگر بخش‌های این شهر را به دست گرفت. حیدر عبادی – نخست وزیر عراق – نیز در این ماه بازپس گرفتن این شهر از تروریست‌ها را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار