عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه امروز این کمسیون ماده 16 لایحه ارزش افزوده بررسی شد.

در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه ماده 16 لایحه ارزش افزوده مورد بررسی قرار گرفتهادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز کمسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در جلسه امروز این کمسیون ماده 16 لایحه ارزش افزوده بررسی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه ماده 16 به پیمان‌کاران و نحوه پرداخت ارزش افزوده کارهای پیمان‌کاری مربوط می‌شود، افزود: پیمانکارانی که فعالیت پیمان‌کاری برای دولت انجام می‌دهد و برای مثال جاده، راه‌آهن و سد ..می‌سازد به مصالح مختلفی مانند سیمان و آهن نیاز دارد که هنگام تهیه آنها باید 0 درصد ارزش افزوده پرداخت کند.

وی ادامه داد: طبق مصوب امروز قرار شد ارزش افزوده کارهای پیمانکاری توسط دولت پرداخت شود و دولت این مبلغ را در اختیار پیمانکار قرار دهد و پیمانکار هم پس از کسر مبلغ ارزش افزوده مابه التفاوت آن را به سازمان امور مالیاتی دهد.

قوامی گفت: اگر کارفرماها یا دستگاهی در این خصوص بد عمل کنند، خزانه مسئول است که زمان تخصیص بودجه آن دستگاه معادل آن ارزش افزوده را برداشته و سهم پیمانکار را بپردازد.

 

پیمانکارانی که فعالیت پیمان‌کاری برای دولت انجام می‌دهد، هنگام تهیه مصالح 0 درصد ارزش افزوده می گیرند

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار