نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین از سازمان ملل خواست برای حمایت از مسجدالاقصی نشست اضطراری برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین از سازمان ملل خواست برای حمایت از مسجدالاقصی در برابر موارد نقضی که رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه این مسجد مرتکب می شود، نشست اضطراری برگزار کند.
 
احمد بحر سران عرب و مسلمان را به لزوم اقدام فوری برای نجات مسجدالاقصی از نقشه های اشغالگران برای سیطره و کنترل بر این مسجد و یهودی سازی آن فرا خواند. 
 
این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اشغالگران را به پرداخت هزینه هتک حرمت مسجد الاقصی تهدید کرد. 
 
احمد بحر در گفتگوی مطبوعاتی بر ضرورت این نکته که رهبران کشورهای عربی و مسلمان باید مسئولیت های خود را در قبال نماد دینی تمام مسلمانان به صورت کامل بپذیرند تأکید و از ادامه محاصره مسجد الاقصی توسط اشغالگران و جلوگیری از ورود نمازگزاران به این مسجد انتقاد کرد.
 
بحر نسبت به وجود برنامه اسرائیل برای سیطره بر مسجد الاقصی و شهر قدس و تغییر نمادهای دینی آن هشدار داد و به موضوع تصویب قانون «قدس یکپارچه برای یهودیان» توسط اسرائیل اشاره کرد.
 
القدس العربی نوشت رهبران جنبش حماس مردم فلسطین را در هر جایی که هستند به «قیام و پاسداری» و حمایت از مسجد الاقصی در مقابل «پلیدی اشغالگران و شهرک نشینان» دعوت و بر حق مردم فلسطین در دفاع از خود با تمام ابزارها از جمله مقاومت مسلحانه تأکید کردند. 
 
عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس خودداری نگهبانان مسجد الاقصی و نمازگزاران را از ورود به این مسجد از طریق گیت های الکترونیکی ستود و نصب این گیت ها را اقدامی در جهت تحکیم کنترل امنیتی بر مسجد و ایجاد تغییر در وضع موجود و جلوگیری از ورود فلسطینیان و تحصن در رواق های آن دانست. 
 
سخنگوی حماس تأکید کرد این اقدامات «خطرناک و بی سابقه» با شکست مواجه خواهد شد و موفق به سلب کردن حق فلسطینیان از ورود به این مسجد و برگزاری نماز کاملا آزادانه در آن نمی شود. 
 
القانوع همچنین مردم فلسطین را به «تشدید انتفاضه قدس و رویارویی با نیروهای اشغالگر و شکستن حصارهای مسجد الاقصی» فرا خواند و از امت عربی و اسلامی خواست از مقاومت ساکنان قدس و کسانی که از حریم مسجد الاقصی پاسداری می کنند ، حمایت کنند. 
 
به گزارش القدس العربی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای اقدامات رژیم صهیونیستی را در مسجد الاقصی خصمانه و تجاوزکارانه توصیف و تأکید کرد مقابله با این اقدامات فریضه ای است که از انجام دادن آن دست بر نمی داریم. 
 
در بیانیه این جنبش آمده است: سلسله اقدامات خصمانه اشغالگران در مسجد الاقصی که با هدف کنترل کامل ورود به این مسجد و ادای نماز در آن آغاز شده و به تقسیم زمانی و مکانی حضور فلسطینیان ختم می شود و حملات مداوم شهرک نشینان صهیونیست را تضمین می کند، نمونه یک «اقدام خصمانه و تجاوزکارانه» است. 
 
این بیانیه افزود: این تجاوز آشکار در سایه «غفلت اعراب و مسلمانان و خودداری آنان از انجام دادن هرگونه اقدام واقعی در جهت متوقف ساختن تجاوز اشغالگران و هتک حرمت روزانه قداست مسجد الاقصی  اتفاق افتاده است. 
 
بستن درهای مسجد الاقصی و جلوگیری از برگزاری نماز در آن به مدت سه روز و رخدادهای بعدی، اقدامی خصمانه به شمار می آید که اشغالگران انجام داده‌اند. 
 
جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود تصریح کرد به وظیفه دفاع از مسجد الاقصی  پایبند است و پیام تهدید آمیزی را برای اشغالگران ارسال و در آن تأکید کرد «دشمن صهیونیستی هزینه این تجاوز را خواهد پرداخت».
 
این جنبش خاطر نشان کرد مردم فلسطین از فریضه مقدس خود در «حمایت از مسجد الاقصی و دفاع از کرامت خود و ساکنان بیت المقدس و کسانی که به پاسداری از حریم قدس و مسجد الاقصی مشغولند» کوتاه نخواهند آمد.
 
پایگاه اینترنتی القدس العربی در پایان نوشت: تظاهرات گسترده ای که گروه های فلسطینی در نوار غزه در جهت یاری مسجد الاقصی ترتیب داده اند همچنان ادامه دارد. دیروز نیز دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تظاهرات مشترکی را در نوار غزه با عنوان «تظاهرات خشم در حمایت از مسجد الاقصی» ترتیب دادند.
 
انتهای پیام/
 

درخواست نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین از سازمان ملل برای حل مساله مسجدالاقصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار