شیراز؛

آموزش های مهارتی به ۵ هزار نفر در شهرک های صنعتی فارس

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از ارائه آموزش های مهارتی به ۵ هزار نفر در شهرک های صنعتی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شهرک صنعتی فارس با اشاره به اینکه ارائه آموزش های مهارتی به واحد های صنعتی از مهمترین محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت است، گفت: پارسال سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اجرای دوره های آموزشی مهارتی برای شاغلان واحد های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور را در دستور کار قرار داده است.


وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در استان فارس نیز از نیمه دوم سال گذشته اجرایی شده است، افزود: در قالب این تفاهم نامه برگزاری دوره های آموزشی مهارتی متناسب با نیاز سنجی انجام شده برای ۱۳رشته صنعت خاص انجام می شود.


قنبری با اشاره به وسعت استان و وجود ۶۱شهرک و ناحیه صنعتی در فارس، بیان کرد: متناسب با ظرفیت های موجود در استان، تا پایان امسال برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از ۵هزار نفر برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.


وی اظهار داشت: از زمان انعقاد این تفاهم نامه تا کنون ۱۳۵دوره آموزشی توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان برگزار و درقالب این دوره ها دو هزار و 766 نفر از فعالان صنعتی آموزش های مختلف را فراگرفته اند.


قنبری ادامه داد: ارتقا سطح مهارت شاغلین در شرکت ها و واحد های صنعتی می تواند باعث پویایی این واحدها شود و این آموزش ها با نیاز سنجی دقیق خود می تواند اثر بخش باشد.


وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه بخش صنعت، نیروی انسانی است و بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، نبود آموزش صحیح نیروی انسانی است، گفت: با اجرای این تفاهم نامه بستر مناسب برای آموزش مهارتی کوتاه مدت برای کارگران و فعالان واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می شود.


مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، دوره های آموزشی مختلف بر اساس نیاز واحـدهای تولیدی ، برای نیروهای واجد الشرایط برگزار می شود و هزینه این دوره ها از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس تامین می شود.
انتهای پیام/ر

بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، نبود آموزش صحیح نیروی انسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار