افشای ملاقات محرمانه ترامپ با پوتین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰

روزنامه واشنگتن پست از دومین ملاقات «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» در جریان اجلاس گروه ۲۰ پرده برداشت که در محیطی غیررسمی برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشنگتن پست با انتشار گزارشی مدعی شد «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین»، روسای جمهور آمریکا و روسیه، علاوه بر دیدار رسمی دوساعته خود در اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان، چند ساعت بعد یک دیدار کوتاه دیگر نیز پس از ضیافت شام داشته‌اند که جز مترجم پوتین کسی از محتوای آن خبر ندارد. این روزنامه آمریکایی مدت زمان ملاقات دوم  را حدود یک ساعت اعلام کرد.

 

کاخ سفید برای پایان دادن به شایعات درباره دیدار محرمانه ترامپ و پوتین، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا و روسیه در ضیافت شام 7 ژوئیه در هامبورگ دقایقی را با یکدیگر گفتگوی دوستانه داشتند. این یک ملاقات از پیش تعیین شده نبود؛ بلکه فقط یک محاوره مختصر میان دو مقام عالی رتبه بود.

این ملاقات دقیقا در شبی اتفاق افتاد که ترامپ و پوتین ساعاتی قبل یک دیدار رسمی با یکدیگر برگزار کرده بودند. درحالیکه ملاقات پوتین و ترامپ 35 دقیقه تعیین شده بود، گفتگوی آنها بیش از دو ساعت به طول انجامید. این دو درباره موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جنگ داخلی سوریه با یکدیگر صحبت کردند.

به نوشته واشنگتن پست، فقط چند ساعت از ملاقات پوتین و ترامپ می‌گذشت که در ضیافت شامی که با حضور تمام مقامات عالی رتبه جی 20 در هامبورگ برگزار شد، ترامپ صندلی خود را ترک کرد و در صندلی خالی کنار پوتین نشست. در این دیدار غیررسمی هیچکدام از دستیاران ترامپ او را همراهی نمی‌کردند و فقط مترجم روس پوتین کنار آنها قرار داشت.

کاخ سفید تا پیش از انتشار گزارش واشنگتن پست هیچ خبری از ملاقات محرمانه ترامپ و پوتین اعلام نکرده بود و مدعی شد هیچ عمدی در مخفی کردن این ملاقات وجود نداشته است؛ بلکه در یک ضیافت مانند آنچه در هامبورگ برگزار شد، طبیعی است دو یا چند مقام رسمی دقایقی را با یکدیگر به گفتگو بنشینند.

ترامپ نیز درباره انتشار خبر ملاقات پنهانی خود با پوتین در حساب توییتر خود نوشت: اخبار دروغی که از یک شام پنهانی با پوتین خبر می‌دهند، کاملا بیمارگونه هستند. رسانه‌ها به خوبی می‌دانند تمام رهبران جی 20 و همسران آنها از طرف صدراعظم آلمان به ضیافت شام دعوت شده بودند.

انتشار این خبر بار دیگر کنگره آمریکا و شورای ویژه تحقیقات درمورد دخالت روسیه را نسبت به ارتباط پنهان میان ترامپ و پوتین نگران کرده است.

هنوز هیچ رسانه‌ای و یا کاخ سفید، خبری درباره محتوای ملاقات دوم ترامپ و پوتین منتشر نکرده است. 

انتهای پیام/

گفتگوی پنهانی ترامپ و پوتین در ضیافت شام گروه بیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار