مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای احداث موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر 22 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: این موزه با اعتبار 22میلیارد ریال و با زیربنای یک هزار و 650 مترمربع در محوطه مجموعه شیخ حیدر احداث می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آثار متعددی از شهرستان مشگین شهر در موزه های مختلف کشور نگهداری می شود، افزود: با تکمیل ساختمان موزه مشگین شهر زمینه بازگرداندان این آثار به خود شهرستان فراهم خواهد شد. 

حاجی زاده گفت: شهرستان مشگین شهر با دارا بودن آثار متعدد تاریخی باستانی و طبیعی از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه، حمام قدیمی عدل، محوطه باستانی شهر یئری با سیصد پیکره سنگی یکی از مناطق مهم گردشگری کشور است. 

وی گفت: مجموعه تاریخی شیخ حیدر به عنوان یکی از قابلیت های منحصر بفرد شهرستان مشگین شهر در حوزه گردشگری می باشد که شهرداری می تواند با تجهیز و بهسازی مبلمان این مجموعه نسبت به ایجاد یک محیط شهری مناسب و در خور شهروندان و مسافران اقدام کند.

 

انتهای پیام/ح

آغاز عملیات احداث موزه باستان شناسی مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.