شیراز؛

لغو امتیاز ۲۵ مدرسه نمونه دولتی و تیزهوشان در فارس

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: امتیاز ۲۵ مدرسه نمونه دولتی و مدرسه تیزهوشان به دلیل نداشتن پشتوانه علمی لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصر قجری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امسال امتیاز 25 مدرسه نمونه دولتی و مدرسه تیزهوشان به دلیل نداشتن پشتوانه علمی لغو شد، گفت: 2 مدرسه تیزهوشان در شیراز و مابقی این مدارس در سطح فارس لغو امتیاز شده‌اند و با چنین اقدام‌هایی عدالت آموزشی در تمامی مدارس اجرا می‌شود. 


وی افزود: تعداد این مدارس با هدف استاندارد سازی سطح علمی دانش آموزان استعداد های درخشان در نواحی چهارگانه و استان کاهش یافته و در سال تحصیلی جدید پذیرش نخواهند داشت.


قجری با تاکیدبه اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه مسئولان آموزش و پرورش موضوع ارتقای سطح آموزشی است، بیان کرد: با توجه به تعدد مراکز مختلف آموزشی از هر ۱۰۰ دانش‌آموز استان ۱۲ نفر در مدارس دولتی و مابقی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.


وی با بیان این‌که ساخت و سازهای شهری در نوع ثبت نام و انتخاب اولیا تاثیرگذار است،اظهار داشت: به همین دلیل هرساله تعدادی از اولیا برای ثبت نام فرزندانشان با محدودیت ثبت نام مواجه می‌شوند.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی تنها ۱۰ درصد از والدین دانش‌آموزان برای ثبت نام با مشکل مواجه می‌شوند و این مشکل در پایه‌های اول، هفتم و دهم به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/ر

۲۵ مدرسه نمونه دولتی و تیزهوشان در استان فارس لغو امتیاز شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار