قانون امر به معروف و نهی از منکر نباید بایگانی شود و خاک بخورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش ملی علمی پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که مشهد برگزار شد با بیان اینکه انسان موجودی مکلف، مختار و با اراده است گفت: اختیار و اراده، بزرگترین پشتوانه مفاهیم اخلاقی از جمله مسئولیت پذیری است.

وی افزود: زمانی که انسان در یک زندگی اجتماعی به سر می‌برد، فلسفه یک زندگی اجتماعی این است که نسبت به اعمال دیگران واکنش نشان دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بی‌تفاوتی به هم‌نوع را از ویژگی انسان‌های بی‌هویت دانست که دچار از خود بیگانگی هستند گفت: این افراد نگاهی به زندگی اخروی ندارند و از سرای جاودانی غافل هستند.

وی افزود: اسلام واکنش و حساسیت نشان دادن نسبت به اعمال دیگران را امر به معروف و نهی از منکر نامیده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند است گفت: خدا امر به عدل و نیکی می‌کند و بندگان را از زشتی‌های آشکار و ظلم نهی می‌کند.

وی افزود: دومین آمر به معروف پیامبران الهی هستند و خداوند در این باره می‌فرمایند پیامبر اکرم (ص) ویژگی برجسته‌اش امر به معروف و نهی از منکر است.
 


قطع نامه‌ها به دلیل امر به معروف و نهی از منکر است

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید به اینکه موقعی که جامعه اسلامی به دفاع از جوامع دیگر بر می‌خیزد معنایش عمل کردن به این فریضه الهی است گفت: قطع نامه‌هایی که علیه ما برجسته می‌کنند اگر درست آن‌را تحلیل کنیم نتیجه‌اش امر به معروف جامعه اسلامی است.

وی افزود: اگر دست روی دست بگذاریم و به دنیای اطراف بی توجه باشیم، کسی هم کاری به ما ندارد، اما باید یادمان باشد شعاع امر به معروف و نهی از منکر به محله و شهرمان خلاصه نمی‌شود بلکه موضوعی منطقه‌ای و جهانی است.

حسینی بوشهری با تاکید به اینکه عکس العمل فریاد مقابله است گفت: این فریضه الهی وظیفه امامان و رهبران جامعه است و کسانی که در یک فضای دینی زندگی می‌کنند می‌توانند نقش بازدارندگی داشته باشند و امروز علم و پرچم امر به معروف و نهی از منکر بر دوش دولت اسلامی است.
 


قانون امر به معروف و نهی از منکر نباید بایگانی شود

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر نباید بایگانی شود و خاک بخورد گفت: بعد از خداوند متعال، پیامبر، امامان و حاکمان، نوبت تک تک افراد و آحاد جامعه برای اجرای این فریضه الهی است و اگر این فریضه در جامعه پیاده شود بهشت روی زمین می‌آید و زمینیان بهشتی می‌شوند.

وی افزود: اگر می‌خواهید جبهه استوار ایجاد کنید امر به معروف و نهی از منکر را ترویج دهید و در این مسیر خود ما باید شروع کننده باشیم، حامیان امر به معروف را حمایت کنیم، همچنین قوه قضائیه باید پشتوانه حامیان امر به معروف باشد و دولت و حوزه‌های علمیه نیز از این حامیان حمایت کنند.

انتهای پیام // ز.‌ی
 

 

با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بهشت روی زمین می آید

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار