خادمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان انگیزه‌ای برای شفاف سازی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ندارند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی انگیزه‌ای برای شفاف سازیِ واگذاری پالایشگاه کرمانشاه وجود ندارد.

مسئولان انگیزه‌ای برای شفاف سازی واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ندارند هدایت الله خادمی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مباحث مطرح شده در خصوص واگذاری ارزان قیمت پالایشگاه کرمانشاه اظهار داشت: برخی از نمایندگان به ویژه نماینده کرمانشاه چندین بار درباره بررسی واگذاری ارزان قیمت پالایشگاه کرمانشاه در مجلس تذکر داده اند، تا واقعا مشخص شود که چرا با اینکه در قمیت گذاری اولیه، رقمی بیش از 1300 میلیارد تومان برای آن تعیین شده بود، اما به یکباره با قیمتی بسیار پایین و حدود 200 میلیارد تومان به فروش رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در جریان واگذاری این پالایشگاه مقرر کرده اند که 10 درصد از قیمت به‌فروش رفته، یعنی 20 میلیارد تومان در ابتدا دریافت شده و مابقی آن، بطور اقساطی تسویه گردد.

 نایب رییس کمیسیون انرژی با بیان اینکه طبق نظر تعدادی از نمایندگان ، ارزش  پالایشگاه مذکور حتی به اندازه قیمت زمین آن هم نمی شود، تصریح کرد: متأسفانه از مسئولان ذی‌ربط، کسی به درستی پاسخ این سؤالات را نمی دهد.

 خادمی تأکید کرد: عملاً در مسئولان بی انگیزی را در پیگری، پاسخ و شفاف سازی نسبت به فروش پالایشگاه کرمانشاه می بینیم.

 وی ادامه داد: وزارت نفت این موضوع را برگردن سازمان خصوصی سازی می اندازد و این ارگان نیز پسخگو نیست.

 نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعدادی از نمایندگان، اطلاعاتی از خریدار پالایشگاه کرمانشاه در دست داشتند مبنی بر اینکه این مجموعه، بدهی هم داشته و به همین علت با قیمت کمی بفروش رفته، از این رو  در حال بررسی صحت و سقم این قضیه هستیم.

 خادمی در پایان گفت: همچنین پیگیر این موضوع هستیم که آیا زمانیکه قیمت این مجموعه را 1200 میلیارد تومان نرخ زده بودند، بدهکاریش  محاسبه شده بود یا خیر. البته ظرف چند روز آینده نتیجه را به‌طور کامل اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار