شیراز؛

افتتاح ۵ طرح عمرانی در شیراز

۵ طرح عمرانی، زیست محیطی و خدماتی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز گفت: یکی از این طرح‌ها بوستان خانواده سرداران به مساحت ۱۸ هزار متر مربع واقع در بلوار نصر است که به عنوان دوازدهمین بوستان خانواده شهری شیراز با ۹۵ میلیارد ریال هزینه تملک و ساخته شده است.


وی با اشاره به اینکه تا پایان ماه آینده ۱۵ بوستان خانواده در شیراز افتتاح می‌شود، افزود: راه اندازی بوستان‌های خانواده که از شهرداری‌های دیگر شهر‌های کشور الگو برداری و به ابتکار شهرداری شیراز راه اندازی شده است، موجب شد تا جایزه جهانی خشت طلایی پارسال به این شهرداری تعلق گیرد.


پاک فطرت ادامه داد: بوستان شهرک امام حسن علیه السلام سعدی به عنوان طرح زیست محیطی با ۵۵۰۰ متر مربع مساحت با هزینه ۳۸ میلیارد ریالی تملک امروز به بهره برداری رسید.


شهردار شیراز از افزایش سرانه فضای سبز شهروندان شیرازی خبر داد و بیان کرد: با افتتاح ۵۴ هزار مترمربع طرح‌های زیست محیطی از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۵، سرانه فضای سبز شهری شیراز از ۱۵ متر مربع به ۲۳ افزایش یافته است.


وی همچنین از بازگشایی زیرگذر علی بن حمزه علیه السلام خبر داد و گفت: برای کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور خیابان ساحلی غربی شیراز هم این محور با ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه تملک و بهسازی و از امروز بازگشایی شد.


پاک فطرت با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر همسطح هفت تنان- چهل مقام آغاز شد، اظهار داشت: بهره برداری از ساختمان جدید شهرداری منطقه ۳ شیراز و پل عابر پیاده سرداران را دو طرح دیگری دانست که امروز افتتاح شد.


مستمع مدیر عامل شرکت عمران شهرداری شیراز تسهیل در دسترسی به فضا‌های گردشگری حافظیه، سعدیه و دلگشا را از اهداف ساخت این تقاطع غیر همسطح دانست و گفت: برای ساخت این طرح با ۵۰۰ متر زیرگذر، ۱۰۰ متر عرشه و ۲۰۰ متر زیرگذر عابر پیاده ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که ۱۵ ماهه به بهره برداری برسد.


مستمع تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها اجرای این طرح به گونه‌ای است که در طول اجرا کمترین میزان انسداد مسیر عبورو مرور مردم صورت گیرد.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از طرح های عمرانی، زیست محیطی و خدماتی در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
درود بر پاک فطرت
آخرین اخبار