سرمربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته ایران با ایستادن بر بام قاره کهن،قدم محکمی برای رسیدن به المپیک توکیو برداشت.

شهرام هروی در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جواندر مورد مسابقات قهرمانی آسیا کاراته بیان کرد: تیم ملی کاراته ایران با همدلی و انسجام برای نخستین بار توانست به طور همزمان در تمام رده های سنی قهرمان مسابقات آسیا شود و برای حریفان خود در المپیک 2020 توکیو خط و نشان کشید.

وی ادامه داد: تیم ملی کاراته ایران با ایستادن بر بام آسیا اعلام حضور مقتدرانه ای برای المپیک 2020 توکیو کرد و ثابت کرد می تواند در کاروان ایران جزو رشته های مدال آور و موفق باشد.

سرمربی تیم ملی کاراته افزود: از تیم ملی کاراته بزرگسالان توقع و انتظار قهرمانی می رفت چرا که متشکل از ورزشکارانی بود که تجربه میادین بزرگ جهانی و مدال های زیادی را در کارنامه داشتند.

وی تصریح کرد: تیم ملی از مسابقات جهانی اتریش سال گذشته مدام در تمرین و اردو بوده و استراحتی نداشتند. از تمام بازیکنان تیمم تشکر می کنم که با وجود خستگی زیاد با غیرت و تعصب شان تلاش کردند تا قهرمان آسیا شوند هر چند که معتقدم اگر در برخی لحظات ناداوری صورت نمی گرفت تعداد مدال های طلای ایران بیشتر می شد.

هروی عنوان کرد: در وزن منفی 67 کیلو گرمبه دلیل نبود ویدئو چک حق حسین سمندری از بین رفت و در یک اتفاق نادر در دنیای کاراته، مدال طلای مجید حسن نیا یک ساعت پس از پایان مسابقه و قبل از رفتن بر روی سکوی مدال به علت لابی گری قزاق ها به نقره تبدیل شد.

وی در ادامه بیان کرد: در رده پایه هم صالح اباذری و علی مسکی از این موضوع بی نصیب نماندند و ناداوری هم شامل این دو ملی پوش جوان کاراته کشورمان شد.

هروی اظهار داشت: البته شرایط داوری خیلی بد نبود و در برخی صحنه ها هم شاهد قضاوت سالم از سوی داوران بودیم اما تلاش کشورها برای کسب مدال نشان از اهمیت و رسیدن به المپیک توکیو دارد.

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: یکی از زیباترین لحظات مسابقات، فینال کومیته مردان بود که ملی پوشان ما توانستند با نتیجه سه بر صفر عربستان را شکست دهند و پایان خوشی را برای کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا رقم بزنند.

وی افزود: در حال حاضر تیم ملی نیاز به استراحت دارد و مطمئن هستم روند تیم ملی ایران در تمام رقابت های پیش رو می تواند از مدعیان عنوان قهرمانی باشد. البته با المپیکی شدن کاراته رسیدن به سکوهای قهرمانی کار سختی است چراکه تمام کشورها به دنبال کسب سهمیه هستند همانطور که قزاق ها با ناداوری موفق به کسب یک مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

سرمربی تیم ملی کاراته در پایان خاطر نشان کرد: به کادر فنی تیم های پایه در هر دو گروه مردان و بانوان تبریک می گویم و از فرجی و عاشوری و همچنین کادرفنی تیم نیز تشکر می کنم که در کنار هم باعث این موفقیت بزرگ برای کاراته ایران شدند و خوشحالم که سعید حسنی پور به عنوان یک مربی جوان می تواند سالهای زیادی به کاراته ایران کمک کند.

انتهای پیام/

طلای کومیته مردان زیبا ترین لحظه رقابت ها بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار