معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: قیمت کنونی گوشت مرغ در استان تهدیدی برای مرغداران است.

قیمت گوشت مرغ تهدیدی برای صنعت مرغ آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی نواداد در جلسه تنظیم بازار استان با ابراز تاسف از افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته در استان که حتی از میانگین کشوری نیز بالاست گفت: با این وضعیت آتیه‌ای برای صنعت مرغ استان نمی‌بینم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در فروشگاههای زنجیره‌ای تبریز، مرغ هایی که در کشتارگاههای استان‌های همجوار کشتار شده اند با قیمت پایین به فروش می‌رسد، تصریح کرد: این وضعیت تهدید جدی بر صنعت مرغداری استان است و باید تولید کننده‌های استانی، قیمت منطقی و کیفیت بالا را در نظر بگیرند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون برنامه استانهای همجوار تصاحب بازار مرغ آذربایجان شرقی است، از اتحادیه‌های مرغداری و تمام دست اندرکاران این حوزه خواست برای نجات صنعت مرغ استان اقدام کنند چرا که در غیر این صورت قطعا تولید کننده‌ها متضرر خواهند شد.
شیوع آنفولانزای مرغی در اواخر سال گذشته در صنعت مرغداری کشور، کاهش شدید جوجه ریزی در اثر تلفات مرغ مادر در واحدهای مرغداری و رغبت کم مردم به مصرف گوشت مرغ منجمد از جمله عوامل موثر در گرانی مرغ در چند روز اخیر در این نشست اعلام شد.
در این جلسه عنوان شد درعرضه مرغ منجمد هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، اما متاسفانه مردم استان به استفاده از گوشت مرغ گرم تمایل بیشتری دارند.
قیمت هر کیلو گوشت مرغ در تبریز بین 85 هزار تا 90 هزار ریال عرضه میشود.
خرید تضمینی گندم نیز از دیگر محورهای این نشست بود که حضور واسطه‌ها در فرایند خرید به عنوان یکی از مشکلات این حوزه مطرح شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: خرید تضمینی گندم سیاستی است که در راستای حمایت از تولید کنندگان متضرر نشوند و باید ورودیهای غیر مجاز در خرید تضمینی گندم را که موجب سوء استفاده سودجویان می‌شود را کنترل کنیم تا واسطه‌ها حذف و حمایت‌های واقعی از کشاورزان واقعی انجام شود.

انتهای پیام/خ

قیمت کنونی گوشت مرغ در استان تهدیدی برای مرغداران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.