وزیر امور خارجه انگلیس گفت کشورش در مقابله با کره شمالی، در کنار ژاپن خواهد ایستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز جمعه، بوریس جانسون – وزیر خارجه انگلیس – گفت کشورش در تلاش‌ها برای توقف برنامه موشکی و اتمی کره شمالی، شانه به شانه ژاپن می‌ایستد. وی همچنین از چین درخواست کرد پیونگ یانگ را به میز مذاکره با قدرت‌های جهانی بکشاند.

وزیر خارجه انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای ژاپنی خود، فومیو کیشیدا، گفت: «انگلیس در تصمیم قاطع برای توقف نقض‌های پی در پی قطعنامه‌های سازمان ملل از جانب کره شمالی، در کنار ژاپن می‌ایستد.»

وی افزود: «همه ما باید فشارها بر پیونگ یانگ را از طریق دیپلماتیک و نیز اعمال تحریم‌ها افزایش دهیم. این اقدام‌ها باید شامل تلاش چین برای استفاده از نفوذ خود در این کشور به منظور کشاندن کره شمالی به پای میز مذاکره باشد.»

کره شمالی در هفته‌های گذشته گام بزرگی را در برنامه موشکی خود برداشت و اعلام کرد یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را آزمایش کرده است. برخی از کارشناسان معتقدند این موشک قادر است به ایالت‌های آلاسکا و هاوایی آمریکا و حتی بخش‌های شمال غربی اقیانوس آرام برسد.

کره شمالی اعلام کرده است این موشک توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارد.

کیشیدا در این کنفرانس خبری گفت: «قوانین بین‌المللی اکنون با چالش‌هایی مانند توسعه موشکی و اتمی کره شمالی و آن‌چه در دریای شرقی و جنوبی چین در حال روی دادن است، رو به رو شده است.»

وی افزود: «من و بوریس جانسون پذیرفته ایم انگلیس و ژاپن برای حفظ جامعه بین‌المللی آزاد باید با یکدیگر همکاری‌های گسترده انجام دهند.»

تنش‌ها در روابط میان ژاپن و چین پس از ادعای حاکمیت مشابه دو کشور بر گروهی از جزایر کوچک در دریای شرقی چین تشدید شد. همچنین، ساخت جزایر مصنوعی و اعزام نیروهای نظامی پکن به دریای جنوبی چین، خشم برخی از کشورهای همسایه این کشور را برانگیخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار