ناظران و داوران بین‌المللی شورای جهانی صنایع‌دستی به ‌منظور ارزیابی پروژه جهانی شدن سیرجان به‌عنوان شهر جهانی گلیم به این منطقه سفر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی  در سفری 2 روزه موضوعاتی چون آموزش، تولید و تجارت گلیم شیریکی پیچ سیرجان را مورد بررسی قرار خواهند داد.
محمود وفایی از حضور غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و کوین مورای رئیس منطقه‌ای شورای جهانی صنایع دستی  در این ارزیابی خبرداد.
وی افزود: این داوران جهانی امروز شنبه از موزه گلیم سیرجان ، کارگاهها و دارهای گلیم بافی روستای دارستان بازدید می کنند و سپس درکنفرانس خبری نتایج ارزیابی خود را ارائه خواهند داد.
حسن پور نماینده مردم شهرستانهای سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی پیشتر از سفر ارزیابان سازمان یونسکو و ثبت جهانی گلیم روستای دارستان سیرجان به عنوان دهکده جهانی گلیم خبرداده بود .
 گلیم شیریکی‌پیچ سیرجان از معروف‌ترین دست‌بافته‌های ایرانی است که به سبب قدمت، اصالت و ویژگی‌های بی‌نظیری که در روش بافت آن وجود دارد، نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو شده است.

انتهای پیام/ی

حضور داوران شورای جهانی صنایع دستی در سیرجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار