در نشست نمایندگان با اصحاب رسانه تاکید شد, در بحث اشتغالزایی از نیروهای بومی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عامر کعبى در نشست خبری خانه ملت گفت: در آبادان نیروهای تحصیلکرده بسیار است،بارها به همه نهادهای دولتی و خصوصی تاکید کردیم در بحث اشتغال زایی از نیروهای بومی استفاده شود،مگر آنکه نیروی متخصص در منطقه نباشد.

وی گفت: دولت در راستای اصل 44 مبنی بر چابک سازی و خصوصی سازی گام برداشته است بنابراین استخدام های دولتی محدود است اما پیمانکاران موظف به استفاده از نیروهای بومی هستند.

کعبی افزود: بر روند استخدام نیروی بومی در فاز 2 پالایشگاه آبادان نظارت کامل خواهیم داشت چراکه استخدام حق مسلم جوانان منطقه است.

او همچنین در زمینه استخدام نیرو در گیت های در حال احداث توسط گمرک و با هزینه منطقه آزاد خاطرنشان کرد : مقرر و مصوب شد گمرک و منطقه آزاد صرفا از نیروهای بومی چه در آبادان و چه در خرمشهر استفاده کنند.

کعبی با اشاره به پیگیریهای انجام شده در خصوص احیای شهرک صنعتی آبادان گفت : برای جبران چالش سرمایه در گردش شرکت های شهرک صنعتی دولت موظف شد تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند به اضافه اینکه استاندارى نیز به صورت جداگانه مبلغ 3 میلیاد تومان اختصاص داده است.

در ادامه غلامرضا شرفی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس در نشست خبری خانه ملت گفت: ما نمایندگان آبادان به همراه مدیران وزارت نیرو و برخی از مسئولان استانى برای بازدید از زیرساخت های نوین و پیشرفته آب و فاضلاب به کشورهای فرانسه،هلند و آلمان سفر کردیم و اطلاعات بسیار خوبی دریافت و به مدیران مربوطه در استان منتقل شد اما تا کنون نتیجه مطلوبى شاهد نبودیم.

او گفت: مردم آبادان 7 روز متوالی در گرمای بالای 50 درجه بی آبی را تجربه کردند،اما وضعیت زیرساختی برای خدمت رسانی چه در کمیت و چه در کیفیت نامناسب بود.

شرفی به وضعیت کیفی آب مصرفی مردم آبادان از جمله،گل و لای موجود در آب و کدورات مشهود در آن انتقاد و تاکید کرد: باید در زمینه اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی و لوله گذاری اقدامات اساسی انجام شود.

او رسیدگی به پوسیدگیها و شکستگی های زیاد خطوط لوله آب را از اولویتهای کاری آبفا خواند و  گفت: در بسیاری از نقاط شهر از جمله ذوالفقاری،سده و حتی مرکز  شهر فقط با 18 میلی متر بارندگی شاهد چالش آبگرفتگی هستیم و این معضل چاره اساسی می خواهد.

نماینده آبادان , با اشاره به ۱۵۰ هزار متر کمعب میزان ظرفیت کنونی آب غدیر با افزایش ظرفیت آب به 160 هزار مترمکعب مشکل آب مصرفی مردم شهرستان آبادان برطرف می شود.

او گفت : یک تصفیه خانه 10 هزار مترمکعبی در اروندکنار احداث و قسمت مهمی از مشکلات مردم آن منطقه در خصوص کشاورزی برطرف شد اما مردم چوئبده نیز مشکلات زیادی در این زمینه دارند و باید برای آنها هم فکری کرد.

شرفی با یاد آوری اینکه اعتبار احداث سدهاى سلولی در سه بخش بر روی رودخانه کارون جذب و کار عملیاتی شد تصریح کرد: ،پس از احداث آنها از ورود آب شور کارون و خلیج فارس جلوگیری می شود و رونق کشاورزی ایجاد می شود.

نماینده مردم آبادان خاطرنشان کرد:  فاز 2 طرح آبرسانی غدیر با 13 هزار مترمکعب افزایش ظرفیت  و ،احداث تصفیه خانه 50 هزار مترمکعبی هم در دستور کار است که  به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد البته نامه نگاری ها در این زمینه در حال انجام است.

غلامرضا شرفی در بخش دیگری از صحبتهایش از برسی  طرح استفاده مردم آبادان در زمان جنگ تحمیلی از سهمیه ایثارگران و تقویت روحیه مطالبه گری در مردم گفت و گفت: در این زمینه هیچ فردی در شهرستان خط قرمز  محسوب نمی شود،مردم به جای انتقاد از نمایندگان مشکلات گوناگون را از مسئولان شهرستان مطالبه و پیگیری کنند.

انتهای پیام/د

نماینده مردم آبادان خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه در زمینه تیراندازی های گاه و بیگاه توسط برخی افراد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.