8 اثر در مرحله بازبینی از۳۶ اثر راه‌یافته به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی استان انتخاب شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نمایش باطل‌السحر از قم، چنار لاله از خوزستان اندیمشک، نمایش این ابر بارانی است از فارس، نکوکوی کبوتران حرم از خراسان رضوی، نمایش زندگی شاید همین حالا از خراسان رضوی و مایش بازگشت به خانه از خراسان شمالی انتخاب شدند.

وی افزود: نمایش یورت از فارس و نمایش ضامن از اصفهان دو اثری است که در بخش مهمان برای اجرا در شهرستان‌ها انتخاب شدند.

فرخنده تصریح کرد: همچنین یک اثر در بخش جنبی بانام داستان غیرازاین است به کارگردانی عباس کریمی از خراسان شمالی به روی صحنه می‌رود.

وی بابیان این‌که دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی،نمایش‌های صحنه‌ای و بخش ویژه برگزار می‌شود،گفت:محمود رضا رحیمی،حسین پاکدل و کوروش نریمانی داوری بخش بازبینی آثار را بر عهده داشتند.

وی رشد ۱۰۰ درصدی در مرحله ارسال متن به بخش صحنه‌ای را از علاقه به حضور و شرکت هنرمندان کشور در این رویداد مهم فرهنگی برشمردو اظهار کرد: مراحل اجرایی و مدیریت جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی واگذارشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه ۱۵ کمیته اقدامات اجرایی برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی را بر عهده‌دارند،افزود:جشنواره تئاتر رضوی بیان‌گر پیوند عمیق دین و مذهب باهنر بوده و همین عامل غنای آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره است.

فرخنده با اشاره به این که ۱۲ دوره از برگزاری این جشنواره در کشور می‌گذرد،تصریح کرد: یکی از دلایل مهم واگذاری میزبانی و مدیریت جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی، استقبال گسترده مردم از آثار تهیه‌شده در این جشنواره است

گفتنی است: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از ۸ تا ۱۱ مردادماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/آ

انتخاب آثار در جشنواره تئاتر رضوی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.