شیراز؛

لزوم بهینه و صرفه جویی در مصرف آب

با مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب بخش قابل ملاحظه ای از کمبود آب روزانه شهرهای استان که به میزان حداقل 80 هزار متر مکعب در شبانه روز است جبران خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: اکنون در استان فارس غیر از شهر شیراز ۸۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برای تامین و توزیع آب شرب، کمبود آب وجود دارد.


وی افزود: برای عبور از تابستان گرم و جبران کمبود آب، شهروندان می‌توانند با ۱۰ درصد کاهش مصارف غیر ضروری خود مانند شست و شوی حیاط، شست و شوی ماشین و با افزایش راندمان کولرهای آبی مورد استفاده از طریق ایجاد سایه بان و رفع عیوب فنی، در مصرف آب صرفه جویی کنند.


قلندری ادامه داد: از عمده‌ترین روش‌های مقابله با معضل کم آبی مدیریت درتقاضا و مصرف، مهار آب، تحقیق و مطالعات آبی، کنترل کیفیت آب، اقتصاد و منابع مالی آب، فن آوری و استفاده از آخرین دستاورد‌های سخت افزاری است.


وی اظهار داشت: همچنین مدیریت آمار و اطلاعات، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، ارتباطات و آموزش همگانی، مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، مدیریت محیط زیست و تصفیه را از عمده ترین روش های مدیریت کاربردی غلبه بر مشکلات و بحران های ناشی از کم آبی در تابستان برشمرد.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه شهرهای استان در سه دسته بحرانی، ریسک پذیر و نقطه سر به سر تقسیم شده اند، بیان کرد: ۱۹ شهر در نقطه‌ای بحرانی، ۲۱ شهر در دسته ریسک پذیر و ۴۲ شهر نیز جزو شهر‌های در نقطه سر به سر هستند که میزان تولید و مصرف آب در این شهر‌ها در نقطه سر به سر است.


قلندری تصریح کرد: برای حل مشکل کم آبی در شهرهای بحرانی یک برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت در حال انجام است که شرکت آبفا استان فارس در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بخشی از برنامه ریزی میان مدت نقش دارد، شرکت آب منطقه ای استان نیز در برنامه ریزی بلند مدت و بخشی از برنامه ریزی میان مدت ایفای نقش می کند.
انتهای پیام/ر

صرفه جویی در مصرف آب راه مقابله با بحران کم آبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار