مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان تعویض نشده بلکه همین سنگ‌های فعلی در صورتی که نشکسته باشد مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داریوش وکیلی با اشاره به بیاناتی از حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند:«همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان  دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود».

وی افزود: طرح ساماندهی سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان با توجه به تأکیدات و درخواست‌های مکرر خانواده‌های معظم شهدا و نظرات مثبتی که از آنان دریافت شد، در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اظهار داشت: بنیاد شهید پیش از اجرای این طرح، فرم تأییدیه‌ای را از اکثر خانواده‌های شهدا اخذ کرده تا به مرور اقدام به نوسازی قطعات گلستان شهدای اصفهان کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دلایل اجرای طرح نوسازی سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر بارندگی‌، آب روی بسیاری از قطعات گلستان شهدا جمع می‌شود که به همین دلیل برخی از این قطعات فرونشست کرده و نیازمند بازسازی است.

وکیلی با اشاره به نگرانی خانواده‌های معظم شهدا نسبت به فرسودگی مزار این عزیزان اذعان داشت: طرح ساماندهی سنگ قبور مطهر گلستان شهدا با نظر خانواده‌های معظم شهدا و با همکاری شهرداری اصفهان آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده تا هر یک از قطعات با شرایطی که آب روی آن‌ها جمع نشود، ساماندهی شود و نکته قابل توجه این است که سنگ قبور مطهر شهدا تعویض نشده بلکه همین سنگ‌های فعلی در صورتی که نشکسته باشد مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عنوان کرد: ادبیات و نوع حکاکی سنگ قبور مطهر شهدا هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد چراکه این نوع ادبیات، ادبیات تاریخ دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی است و باید ماندگار باشد.

وی یادآور شد: قاب تصویر مزار شهدا با توجه به اینکه بعضاً دچار پوسیدگی و یا شکستگی شده نیز در این طرح مورد تعمیر، بازسازی و رنگ‌آمیزی قرار گرفته و مجدداً در همان مکان نصب خواهد شد.

وکیلی تصریح کرد: در روزهای اخیر شائبه‌هایی مبنی بر تخریب و از بین بردن خاطرات خانواده‌های شهدا مطرح شد که صحت نداشته و بنده به شدت تکذیب می‌کنم.

وی تأکید کرد: گلزار شهدای اصفهان به عنوان یک نماد فرهنگی و به عنوان جایگاهی که مردم عزیز ما در آن مراجعه و حضور پیدا کرده و زائر گلستان شهدا هستند، مکانی برای راز و نیاز و گرفتن حاجات است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: گلستان شهدای اصفهان باید با همین سبک و فضای کنونی حفظ شود چراکه جایگاهی فرهنگی برای عموم مردم شهر اصفهان دارد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همواره درصدد فراهم آوردن بهترین خدمات رفاهی و تجهیز بهترین امکانات برای زائران گلستان شهدا بوده است.

وکیلی در پایان ضمن تقدیر از تیزبینی مردم شهیدپرور اصفهان متذکر شد: امیدوارم همه ما بتوانیم با همدلی و همراهی با مردم گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداریم که از همه عزیزانی که در این راه ما را همیاری می‌کنند سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.