۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی مسکن مهر در استان جذب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  غلامحسین ساقی مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: وزارت نیرو در سال مالی ۹۵ برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده که سهم استان با توجه به جمعیت یک‌درصدی کشور برابر با پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش‌های انجام‌شده ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جذب شد.

وی افزود: از این میزان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم استان‌هایی است که موفق به جذب آن نشده بودند که با کمک استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط به خراسان شمالی تعلق گرفت.

ساقی تصریح کرد:کل اعتبار لازم برای تکمیل بخش فاضلاب‌های مسکن مهر در خراسان شمالی ۳۹ میلیارد و 3 میلیون تومان است که اختصاص آن با توجه به کمبود اعتبارات ملی به سال‌های زیادی نیاز دارد اما با پیگیری به‌عمل‌آمده در سال مالی ۹۵ بیش از ۲۰ درصد این مبلغ در استان جذب شد.

وی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب از طریق مشارکت بخش خصوصی فاینانس جدید،اظهار کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب و جبران عقب‌ماندگی آن نیازمند تلاش و همکاری مردم و مسئولان است و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی یکی از راه‌های رسیدن به این هدف است که این امر در استان در سال جاری محقق شد.

وی با بیان این که بخش قابل‌توجهی از پروژه‌ها ازجمله جمع‌آوری فاضلاب شهرهای بجنورد و شیروان از طریق فایناس و تصفیه‌خانه شیروان از طریق بوت به بخش خصوصی واگذارشده است،گفت: همراهی شهروندان ذی‌نفع از اجرای این طرح‌ها و پرداخت به‌موقع حق انشعاب باعث تسریع درروند اجرای شبکه و اتمام پروژه و جبران عقب‌ماندگی خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: اعتبار موردنیاز برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه گلستان شهر بجنورد به‌صورت پکیج نیاز به ۲۸.۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که این امر در برنامه کاری این شرکت در سال ۹۶ از طریق فایناس جاری است.

ساقی تصریح کرد: همچنین برای مسکن مهر شیروان ۶ و نیم میلیارد تومان، اسفراین یک میلیارد و 800 میلیون تومان تومان و آشخانه ۲و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/آ

ارائه اعتبارات آب و فاضلاب مسکن مهر در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.