فرهنگسرای غدیر، طرح "آهوانه" را برای دومین سال متوالی در تابستان امسال برای دختران نوجوان به اجرا در‌آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد حسن سلطانی مدیر فرهنگسرای غدیر گفت: با نزدیک شدن به دهه کرامت و میلاد باسعات امام رضا (ع)، خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (س) و روز دختر، دختران مشهدی، جلوه کوچکی از رأفت و مهربانی آن امام رئوف را به نمایش می‌گذارند و با دوخت عروسک‌هایی با طرح آهو و اهدای آن‌ها به زائران خردسال رضوی، خاطره‌ای به یادماندنی از سفر به مشهد را برای آنان رقم خواهند زد.
 
سوغات فرهنگی دختران مشهدی برای زائران خردسال رضوی

وی در توضیح طرح آهوانه افزود: در این طرح، مربیان کارآزموده با حضور در مساجد یا پایگاه‌های بسیج و تشکل‌های محلی دوخت عروسک نمدی با طرح آهو را آموزش می‌دهند. دختران نوجوان به تنهایی یا به اتفاق مادران خود در این طرح شرکت می‌کنند و به عشق ضامن آهو (ع)، با پارچه‌های نمدی، عروسک می‌دوزند. این آهو‌ها در بسته‌بندی‌های مخصوص، آماده شده و با آغاز دهه کرامت، در ورودی‌های شهر به زائران خردسال رضوی اهدا می‌شود.
 
سوغات فرهنگی دختران مشهدی برای زائران خردسال رضوی


مدیر فرهنگسرای غدیر گفت: هدف از این طرح، هویت‌بخشی به دختران نوجوان، افزایش اعتماد به نفس و روحیه همکاری، تکریم زائران خردسال، ترویج فرهنگ خدمت در جامعه و نشان دادن توانمندی‌های داخلی در تولید سوغات فرهنگی است.
 
سوغات فرهنگی دختران مشهدی برای زائران خردسال رضوی
 

وی افزود: این طرح با الهام از آهو که نماد پناه گرفتن و جلوه‌ای از رأفت امام رضا (ع) است در واقع، نمای کوچکی است از زندگی سراسر مهربانی و بخشندگی حضرت رضا "علیه‌السلام" که می‌تواند به عنوان الگویی برای نسل جوان جامعه معرفی شود.

انتهای پیام// ز.‌ی
 



اجرای طرح آهوانه برای دختران نوجوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ممنون قربونت برم مهربونم