اردبیل؛

نمایش نقشه 190 ساله اردبیل در نمایشگاه از آرته ویل تا اردبیل

نقشه روسی اردبیل که درسال 1827 توسط روس ها تهیه شده است برای نخستین بار در نمایشگاه «از آرته ویل تا اردبیل» به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، این نمایشگاه به منظور معرفی قدیمی‌ترین اسناد تصویری اردبیل به همت رحمان شاه محمد اردبیلی با هدف آشنای بیشتر مردم با تاریخ شهر اردبیل و ارائه برخی مستندات جدید در قالب نقشه‌های قدیمی از شهر اردبیل و عکس‌های به جای مانده از قرن‌های پیش تا ۵ مرداد دایر می‌باشد.

رحمان شاه محمد اردبیلی با بیان اینکه هویت هر شخص وابسته به شناخت از گذشته آن شخص است و این مساله از جهات مختلف از جمله تاریخ منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، گفت: دراین نمایشگاه 48 اثر از اسناد تصویری شامل نقشه جغرافیایی، طراحی، بناها و شخصیت ها به نمایش در آمده است.

شاه محمد اردبیلی افزود: این تعداد اثر از بین 170 سند تصویری انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: دربین 48 اثر این نمایشگاه 20اثر برای نخستین بار به نمایش درمی آید.

گردآورنده آثار این نمایشگاه بیان کرد: دربین آثار این نمایشگاه نقشه روسی اردبیل که درآن محله های اردبیل به نام معرفی شده و مربوط به سال 1827 است برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

شاه‌محمدی اضافه کرد: شهر دیرزی و کهنی مانند اردبیل که سابقه چند هزار ساله دارد نیاز به بازشناسی تاریخی ویژه‌ای دارد و پژوهشگران و تاریخ دانان باید در شناساندن این شهر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این هنرمند اظهار داشت: کتاب«از اردبیل تا اردبیل» شامل170 سند تصویری که آثار این نمایشگاه هم دربین آن آثار است زیر چاپ بوده و ظرف یک ماه آینده روانه بازار می شود.

این نمایشگاه از تاریخ تا 5 مرداد ماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در نگارخانه خطایی اردبیل برای بازدید علاقمندان دایر می باشد.

 

انتهای پیام/ح

گشایش نمایش از آرته ویل تا اردبیل در نگارخانه خطایی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.