نمی‌شود با آمار فله‌ای و بدون داشتن ارقام دقیق تصمیم گیری و به نتیجه مطلوب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدعلی رستمی فرماندار تربت جام با انتقاد از گرفته شدن اختیار‌های شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها گفت: قانون این شورا مربوط به ۲۴ سال قبل است که امروز بسیاری از اختیارات خود را دست داده و دیگر خاصیتی ندارد و این یعنی کشک!.


وی افزود: فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش اثر گذار و تصمیم گیرنده نیست ونمی تواند در معادلات آموزشی نقش ایفا کند وشورا کار کرد درست حسابی خود را ازدست داده است و ریاست فرماندار حتی باعث کاهش مطالبه گری از این اداره شده است.


فرماندار تربت جام افزود: اصل وجود شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها برای تمرکز زدایی از مراکز بود که امروز باعث افزایش زنجیره تصمیم گیری‌ها شده است ودیگر نباید امیدی به این شورا داشت.


رستمی با انتقاد از پرداخت سرانه مدارس، گفت: برای تامین نیاز‌های مالی واحد‌های آموزشی نباید دستمان در جیب مردم باشد و لازم است سرانه این واحد‌ها در ثروتمندترین نهاد کشور مستقل از خیرین تامین شود.


وی با اشاره به اینکه حفظ منابع عمومی وظیفه فرماندار است، گفت: استفاده بیش از حد در همه برنامه‌ها از خیرین باعث فشار به این قشر می‌شود و چهره وقف و امور خیریه صدمه می‌بینند و دستگاه‌ها باید بتوانند منابع خود را مستقل تامین کنند.


رستمی افزود: سرمایه‌های خیرین باید متناسب به نیاز در مناطق کم برخوردار هزینه شود و نمی‌توان خیرین در هر کجا که خواستند اقدام کنند و لازم است با نظر آموزش و پرورش انجام شود.

 حجت الاسلام طاهری امام جمعه تربت جام با انتقاد از نحوه برگزاری شورای آموزش و پرورش، گفت: این شورا از مهمترین جلسه‌های شهرستان است که لازم است هماهنگ شود تا امام جمعه و فرماندار حضور داشته باشند و دستور کار جلسه ازقبل مشخص شود.


وی افزود: توجه به فرهنگ و علم برای نسل‌های آینده عامل عزت جامعه است وساخت جامعه بشری کمتر از آسفالت معابر نیست.


خطیب جمعه تربت جام گفت:: برای حل مشکلات جوانان جامعه باید با نگاه اقتصاد مقاومتی به هنرستان توجه ویژه‌ای شود تا قشر جوان مجبور به کار و سکونت در حاشیه شهر‌های بزرگ نشوند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید بتواند حقوق خود را مطالبه کند وبرای نسل نوجوان وجوان زمان ویژه بگذارد و نیرو‌های نخبگان در آموزش و پرورش باید کلاس هارا اداره کنند نه اینکه در پست‌های مدیریتی گذاشته شوند.


انتهای پیام// م. ط

 

آموزش و پرورش باید بتواند حقوق خود را مطالبه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.