هم‌زمان با آغاز دهه کرامت۹۰ کانون خادم یاری در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد اکبرزاده سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی دراستان گفت:همزمان با آغاز دهه کرامت۹۰ کانون خادم یاری در استان افتتاح و محلی برای مساعدت و کمک به مردم مناطق محروم خواهد شد.

وی افزود: تاکنون ۶۰۰نفر از افراد توانمند در طرح خادم یاری ثبت‌نام کرده‌اند و در حوزه‌های بهداشت و درمان، اردوهای جهادی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی فعالیت می‌کنند.

 اکبر زاده تصریح کرد:دفاتر خادم یاری رضوی از علاقه‌مندان و از اقشار مختلف و دلدادگان آن امام هشتم در تخصص‌ها و مدارج گوناگون،دعوت و ثبت‌نام می‌کند تا افراد خادم یار رضوی از این طریق به مردم محروم خدمت کند.

وی ترویج معارف قرآنی،فرهنگ و سبک زندگی رضوی و رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین را ازجمله وظایف مهم دفاتر استانی آستان قدس رضوی برسمرد.

وی با بیان این که توجه به دهستان‌های محروم در استان هدف آستان قدس هستند که به هر دهستان مبلغی بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال تخصیص داده می‌شود،تصریح کرد:پنج دهستان محروم استان مورد حمایت آستان قدس قرار می گیرد و این اعتبارات را دریافت می کنند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی همچنین اشاره‌ای به فعالیت‌های عمرانی و عام‌المنفعه در مناطق روستایی و محروم استان کرد و گفت:با پیگیری و مساعدت تولیت آستان قدس و دستگاه‌های اجرایی این استان ۸۰ قنات در سطح استان لایروبی خواهد شد که برای این امر از ناحیه آستان قدس ۴۰ میلیارد ریال و از محل اعتبار استانی هم ۴۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت که به‌صورت مشارکتی اجرا خواهد شد.

وی از ایجاد دو استخر ذخیره آب نیز در دو روستای این استان خبر داد و گفت: هرکدام از این استخرها ۲۰۵ هکتار زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد که ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط آستان قدس کمک شد.

انتهای ییام/آ

مساعدت کانون خادم یاری آستان قدس در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.