تقاضا برای صدور روزانه صدور کارت ملی هوشمند افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحسین نیری مدیر کل ثبت احوال استان خراسان رضوی در نشست خبری گفت: کارت ملی از تاریخ صدور ۷ سال اعتبار دارد .

وی در مورد آمار ثبت در استان در سه ماهه سال ۹۶ افزود: در سه ماهه اول سال کل ولادت ثبت شده ۳۷هزار ۶۳۴ نفر که در مشهد ۲۰ هزار و ۶۹۹نفر میباشد.

وی در مورد آمار وفات در استان گفت: آمار فوت در سه ماه اول سال ۹۶ در استان به ۷ هزار و ۲۱۸نفر است.

محمدر ضا محسنی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعی اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی  گفت: ما از سال ۹، ۵ تا به الان یک میلیون و ۴، ۵، ۰ هزار از ۴ میلیون و هشتصد هزار واجد شرایط صدور کارت ملی ایجاد شده است.

وی  از افزایش تقاضا صدور روزانه صدور کارت ملی هوشمند افزود: ما روزانه میتوانیم ۷ هزار تقاضا را اخذ کنیم که تا به الان حدود ۳ هزار در خواست روزانه اخذ شده است که پیش بینی میشود تا سقف ۱، ۰ هزار تقاضا را داشته باشیم.
 
وی در مورد واجدین شرایط اخذ کارت ملی هوشمند گفت:

۱. واجدین شرایط باید به سن ۱۵ سال رسیده باشند و فاقد کارت ملی کاغذی باشند و شناسنامه آن‌ها از دو برگی به ۴ برگی تغییر پیدا کرده باشد.

۲. افرادی که کارت ملی آن‌ها مفقود شده و یا مشخصات شناسنامه‌ای تغییر داده شده و یا اینکه کارت ملی آناه خراب یا مخدوش شده باشد.

۳، افرادی که بالای ۱۵ سال قرار دارند و کارت ملی دارند از ابتدای سال ۹۷ تاریخ تمام شده باید برای اخذ هوشمند ملی اقدام شود.

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال مشهد گفت: مردم در بازده زمانی مقرر شده اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کنند، زیرا این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نمیشود.

محسنی در مورد صدور کارت‌های ملی هوشنمد افزود: صدور کارت‌های هوشمند در سازمان ثبت احوال تهران انجام میشود و۱۵ روز بعد از تکمیل ثبت نام صادر میشود.

وی در مورد مراحل صدورکارت هوشمند گفت: ثبت نام اولیه از طریق سایت www.NCR.ir امکان پذیر میباشد که تعرفه دولتی برای پیش ثبت نام ۲، ۰ هزار تومان میباشد که مستقیما به خزانه دولت واریز میشود.

معاون فناوری اطلاعات ثبت احوال خراسان رضوی افزود: نرخ در هنگام پیش ثبت نام ۲، ۰ تومن تعرفه قانونی و دولتی هست ثبت نام هم از طریق دفاتر پیشخوان، دفاتر پستی و کافی نت‌ها در سطح شهر انجام پذیر میباشد که تعرفه ثبت نام در این مراکز حداکثر ۵ هزار تومان میباشد.


مراحله دوم ثبت نام کارت ملی  اساسی و مهم

 

محمد رضا محسنی در مورد مرحله دوم ثبت نام گفت: در تکمیل ثبت نام از متقاضیان عکس زنده یا لایو گرفته میشود و اثر ده انگشت متقاضی اخذ میشود برای همین موارد گفته شده حضور متقاضی الزامی بوده و در این مرحله متقاضی حتما باید حضور داشته باشد در دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولتی و همچنین میتوانند در هنگام پیش ثبت نام نوبت گیری کنند و اصل شناسنامه خود را به همران داشته باشند و نکته قابل ذکر کل مبلغ دریافتی از متقاضی حداکثر ۳، ۶ هزار تومان برای دریافت کارت ملی هوشمند است.

وی در مورد دفاتر پستی که در شهرستان‌ها فعال می باشد افزود: شهرستان‌های فعال که دفاتر پستی آن‌ها در استان میباشد علاوه بر مشهد شهرستانهای، سبزوار، نیشابور، کاشمر، تربت حیدریه، قوچان و گناباد هستند که در مشهد ۱، ۲ اداره پست و ۲، ۰ دفتر پیشخوان تا به الان صدور کارت ملی هوشمند را بر عهده دارند که جمعا ما به ۷، ۰ مرکز میرسانیم.

محمد رضا محسنی گفت: از مردم درخواست داریم که واجدین شرایط به همراه خانواده اقدام کنند و به زمان آخر مهلت ثبت نام نگذارند تا به شلوغی مراکز دچار نشوند.

جواد طاهری معاون امور اسناد هویتی استان خراسان درادامه نشست خبری گفت: برای تعویض شناسنامه افراد که به سن ۳، ۰سال رسیده اند میتوانند شناسنامه خود را تعویض و تا پایان ۳۱ سالگی تعرفه دولت برای تعویض شناسنامن ۱۵هزار تومان است که بعد از این تاریخ به ۲۵ هزار تومان میرسد.

 وی در مورد صدور شناسنامه‌های جدید افزود: صدور شناسنامه از تیر ۸۹ آغاز تا پایان به الان ادامه داشته که به دو میلیون ۶۸۲هزار و صد و چهل و جهار جلد میرسد.

وی در مورد تعداد دفاتر پیشخوان در تعویض شناسنامه گفت: ۴، ۱ دفتر پیشخوان که ۲، ۶ دفتر در شهر مشهد هست ۱، ۵ دفتر در شهرستان‌ها است دارد که متقاضان میتواند برای تعوبض شناسنامه خود اقدام کنند.

انتهای پیام//ا. آ
 
 

تقاضا برای صدور روزانه صدور کارت ملی هوشمند افزایش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.