مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بسیاری از رانندگان دغدغه کاهش هزینه‌های سوخت را دارند، اما آنچه را کاهش پیدا کرده پایه عمومی آن‌ ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسعود مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان داشت: بندر امام ۴۰ درصد صادرات و واردات کشور را انجام می‌دهد، به همین دلیل منطقه‌ای کردن توزیع سوخت در استان اثرات منفی به دنبال خواهد داشت، و برای رانندگان ایجاد مشکل می‌کند.


وی تصریح کرد: به منظوراجرایی شدن طرح طرح تخصیص سهمیه سوخت ناوگان عمومی برون شهری با ادارات، دستگاه و انجمن‌های صنفی مربوط جلسات توجیهی برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، کاهش مصرف روزانه چیزی حدود هشت میلیون لیتر گازوئیل در سطح کشور را یکی از دستاوردهای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به شناور بودن ناوگان نمی‌توان سهمیه استان را تعیین کرد.

مصدقی توضیح داد: در سال 94سفرهای کامیونی چیزی حدود 2میلیون و ۲۶ هزار و ۱۳۱ مورد گزارش شده است، که میزان این تردد‌ها در سال قبل 2میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۰ بود، که این میزان افزایش 4درصدی تناژ نسبت به چهار سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نصب ۲۳ دستگاه دوربین پلاک خوان به منظور کنترل بر تردد ناوگان تاکید کرد: هیچ کامیونی حق ندارد بدون بارنامه بار خود را جابجا کند؛ ضمن اینکه برای اتوبوس‌های عمومی مخصوص جابه جایی مسافر نیز سامانه تعریف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در پایان با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های استراتژیک و ویژه است توضیح داد: بندر امام ۴۰ درصد صادرات و واردات کشور را انجام می‌دهد، به همین دلیل منطقه‌ای کردن توزیع سوخت در خوزستان اثرات منفی به دنبال خواهد داشت، و برای رانندگان ایجاد مشکل می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.