رهبر کاتولیک‌های جهان در خصوص رابطه علم و دین سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در سخنانی در آکادمی اسقفی علوم واتیکان با تأیید نظریه تکامل انسانی و کیهانی ( بیگ بنگ) گفت: خدا جادوگری نیست که عصای جادویی داشته باشد.

پاپ در این اظهارات اعلام کرد علم و نظریات علمی با وجود آفریدگار منافاتی ندارد؛ بلکه به عکس این دو نشانه ای مهم از وجود خداوند هستند. وی گفت: هنگامی که کتاب آفرینش را می خوانیم، خود را در برابر مشکل تخیل پروردگار به شکل جادوگری که دارای عصای جادوگری است، می یابیم. او این چنین نیست. نظریه بیگ بنگ که ما ایمان داریم آغاز جهان است، با مشیت الهی منافات ندارد؛ بلکه مکمل آن است.

گفتنی است پاپ فرانسیس با این اظهارات نخستین پاپ کاتولیک خواهد بود که مناقشات در خصوص علم و رابطه آن با دین را به سمتی جدید می برد و به نظریات و تفسیرهای مرتبط با آفرینش و تکامل که از سوی واتیکان صادر شده بود، پایان می بخشد؛ نظریاتی که از سوی واتیکان صادر شده بود و با دیدگاه های داروین و تکامل ذهنی بشر مخالفت می کرد.

در گزارش ایندیپندنت همچنین آمده است: کلیسای کاتولیک شهرتی در مخالفت با علم دارد؛ بطوری که دانشمندان را مجبور به عقب نشینی از عقایدشان کرده و آنها را شکنجه می کرد و مشهورترین آنها گالیله بود که مجبور به عقب نشینی از نظریه خود در خصوص گشتن زمین به دور خورشید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
در جواب پاپ :خدا ناتوان نیست و آیات قرآن کریم درست است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
خدا بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
آخرین اخبار