فرماندار شهرستان مرند از تجهیز ۴۳۲ حلقه چاه کشاورزی این شهرستان به سیستم کنتور هوشمند خبر داد.

تجهیز ۴۳۲ حلقه چاه کشاورزی مرند به کنتور هوشمندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛راستگو در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند با بیان اینکه در مجموع ۵۲۰ حلقه چاه آب در این شهرستان نیاز به تجهیز به سیستم کنتورهوشمند دارد افزود: ۸۸ حلقه چاه باقی مانده نیزتا پایان امسال به این سیستم مجهز خواهد شد.
وی افزود: فرهنگ سازی بین کشاورزان در روستا‌ها برای رغبت به تجهیز چاه‌ها، گام اساسی در جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.
فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه ۸۰ درصد مصرف آب منابع زیرزمینی این شهرستان در بخش کشاورزی است گفت: امور آب میتواند با اصلاح سیستم آبیاری و اداره جهاد کشاورزی می‌تواند با حمایت از کشاورزان در خصوص اعطای تسهیلات جهت تجهیز مزارع و باغات به سیستم‌های آبیاری تحت فشار، می‌توانند اقدام موثری در خصوص جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی بردارند.
راستگو خاطرنشان کرد: با وجود تمام اقدامات انجام شده در خصوص کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در این شهرستان، تنها پنج درصد از دو هزار هکتارباغات و مزارع موجود در این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شدند.

انتهای پیام/خ

تجهیز432حلقه چاه کشاورزی مرند به کنتور هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.