وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:با امضای توافقنامه مشترک با شرکت آلستوم فرانسه،بزودی سالیانه ۲هزار واگن جدید می سازیم و در این زمینه خودکفا می شویم.

 به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت در حاشیه امضای توافقنامه همکاری مشترک ساخت واگن های مترو شهری وحومه با شرکت آلستوم فرانسه گفت:خوشحالم که امروز علاوه بر امضای توافق همکاری شرکت دانش بنیان داخلی با شرکت اتریشی در جهت ساخت موتور پرقدرت برای خودروهای داخلی،این توافق هم پس از دوسال مذاکرات به سرانجام رسد.

وی در ادامه افزود:سازمان توسعه ونوسازی صنایع ایران پس از طی چند سال رکود،توانست با مدیریت کارآمد وتغییر سیاست های دولت در صنعت به وظایف واقعی خود عمل کند و با امضای توافقنامه امشب به اهداف مورد نظر در برنامه ششم توسعه وافق ۱۴۰۴ در توسعه صنعت ریلی کشور نزدیک تر شدیم.

نعمت زاده اذعان داشت:علی رغم تاکید برگسترش صنایع ریلی بعد از انقلاب اسلامی هنوز در این زمینه پیشرفت چشمگیری نداشته ایم بویژه پس از شروع طرح مترو در ۸ کلان شهر کشور،نیاز به توسعه این صنعت چند برابر شده است.

وزیر صنعت معدن وتجارت همچنین خبر داد:در این هفته شرکت زیمنس هم برای مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه واگن وصنایع ریلی وارد کشور می شود.

وی در پایان تاکید کرد:بازار ایران بازار بزرگی است و این مجموعه علاوه بر تامین نیاز داخلی ،متعهد شده تا سهمی در صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور را برعهده داشته باشد.

انتهای پیام/

امضای توافقنامه همکاری مشترک ساخت واگن های مترو شهری وحومه با شرکت آلستوم فرانسه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار