مقابله با ریز گردها بسیار مشکل است بنابراين ابتدا بايد مراكز توليد ريزگرد را شناسايي كرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،مصطفی سعادت‌طلب گفت : توسعه فضای سبز و نهادینه کردن بحث درختکاری در منازل و اماکن مختلف بخشی از اقدامات تأثیرگذار در محیط شهری است.

وی خاطرنشان کرد: جانمایی فضای سبز در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده تا در محلی فضای سبز گسترش پیدا کند که بیشترین تأثیر را بر هوا و محیط زیست داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت کمربند فضای سبز گفت: کمربند فضای سبز یکی از گونه‌های فضای سبز حفاظتی است که پیش‌بینی شده تا به تدریج پیگیری شود.

وی عنوان کرد:‌ بلند مرتبه‌سازی از مباحث دیگر است که باید مطالعات جدیدی در زمینه جانمایی بلندمرتبه‌سازی انجام شود تا اگر مکانی برای این امر انتخاب می‌شود تأثیر زیست محیطی نداشته باشد.

سعادت‌طلب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب و هوای قم گرم و خشک است و کمبود آب در این زمینه وجود دارد مناسب‌سازی در این زمینه صورت گرفته و طرح جامعی در زمینه گونه‌های سازگار با محیط در شهر قم تدوین شده بنابراین به طور طبیعی گونه‌هایی انتخاب می‌شود که با اقلیم و دمای قم سازگاری داشته باشد.

وی یادآور شد: جانمایی مناسب کاربری‌هایی مانند فضای سبز در طرح تفصیلی شهر در نظر گرفته می‌شود. جا به جایی و انتقال صنایع از کنار رودخانه و حاشیه خیابان از دیگر موارد موجود در طرح تفصیلی است.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: باید ریشه‌ ریزگردها پیگیری شود اگر ریزگردها ریشه‌کن نشود مقابله با آنها مشکل است، بنابراین ابتدا باید مراکز تولید ریزگرد شناسایی شود و برای تالاب و دریاچه‌هایی که در حال خشک شدن است فکری کرد.

انتهای پیام/ت

ریشه توليد ريزگرد شناسايي شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار