همدان؛

اختصاص 200 میلیارد تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی

نشست فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیبهای اجتماعی استان برای کاهش آسیبهای اجتماعی بررسی شد.

اختصاص 200 میلیارد تومان برای کاهش آسیب های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کوچکیان رئیس مرکز سرمایه اجتماعی وزارت کشور در این نشست از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فعالیتهایی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی بین دستگاههای اجرایی در کشور برای سال 96 خبر داد.

کوچکیان گفت : در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی سال گذشته 5 موضوع مورد توجه رهبر معظم انقلاب پیگیری شد و امسال هم به دنبال بررسی و رفع موضوعات جدیدی هستیم که آسیبهای اجتماعی هر استان کشور به صورت خاص مورد توجه قرار دارد .

وی از دستگاههای اجرایی استان خواست برای جذب بهتر اعتبارات پیش بینی شده ، برنامه ها و طرحهای مناسب و قابل اجرای خود را ارائه دهند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به توجه ویژه مسئولان نظام به حوزه آسیبهای اجتماعی و مقابله با آن ، نقش آموزش و پرورش را به علت ارتباط گسترده با بخش زیادی از جوانان و نوجوانان در مقابله با آسیبهای اجتماعی محوری بیان کرد و گفت : به همین علت اعتبارات این بخش باید بیشتر در نظر گرفته شود .

الهی تبار از اجرای طرح آموزشهای پیش از ازدواج با همکاری جهاد دانشگاهی در شهر همدان از سال گذشته خبر داد و افزود : قرار است این طرح در همه شهرستانها اجرا شود .

وی با تاکید بر حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری موثر در کاهش آسیبهای اجتماعی ، به نقش مهم صدا و سیما در افزایش اعتماد اجتماعی اشاره کرد و از صدا و سیمای مرکز همدان خواست در حد توان خود در این زمینه برنامه سازی کند .

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست از برنامه ریزی برای ایجاد شورای اجتماعی محلات و دفاتر کاهش آسیبهای اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهر همدان خبر داد و گفت : در این شوراها قرار است با همکاری خود مردم برای کاهش آسیبهای اجتماعی برنامه هایی اجرا شود .

گلستانی با اشاره به کاهش 6 درصدی آمار طلاق برای نخستین بار پارسال در استان با اقدامات فرهنگی و مشاوره ای صورت گرفته افزود : برای آشنا کردن قشرهای مختلف مردم با حقوق قانونی خود هم برنامه هایی در دست اجرا داریم .

انتهای پیام/ ن.ش.و

کاهش آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار