مرکز رشد علم و فناوری و افتتاح مدرسه سما در دانشگاه آزاد اسلامی بافق آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حسینعلی لازمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بافق در آیین افتتاح این مراکز تحقیقاتی و آموزشی با تقدیر از همراهی و حمایت فرماندار بافق و مسئولین ذیربط گفت : تاکنون بیش از هشت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بافق فارغ التحصیل شده اند که قریب به بیست درصد از این دانش آموختگان بومی منطقه و شهرستان بافق می باشند که در ادارات و ارگانهای مختلف مشغول به کار شده اند.

لازمی با اشاره به امکانات و تجهیزات کم نظیر این واحد دانشگاهی افزود: با حمایت و پیگیری شایسته فرماندار بافق توانستیم فضایی را بوجود آوریم که محققان و صاحبان ایده و اندیشه به سهولت بتوانند از تسهیلات و امکانات پارک علم و فناوری در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شوند.

وی با اعلام اخذ موافقت در زمینه ایجاد مرکز تحقیقاتی معدن در واحد دانشگاهی بافق اظهار داشت: با ایجاد مرکز رشد فناوری بافق در دانشگاه امکانی فراهم گردیده است که با توجه به شرایط معدنی و صنعتی بافق و صنایع جوار معدنی آن میتوان تمامی نیازهای علمی و ایده های تحقیقاتی مرتبط با فعالیت منطقه را با استفاده از توان علمی و دانش اساتید و همکاران دانشگاه به مراحل تولید و استفاده در بازار کار تبدیل نمود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق در ادامه با تقدیر از همکاری و همراهی آموزش و پرورش بافق در ایجاد مدرسه سما در دانشگاه آزاد واحد بافق ابراز امیدواری کرد که در رقابت با مدارس غیرانتفاعی که چندین سال است از شروع فعالیت آن میگذرد مدرسه سما بتواند با توجه امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی ؛ سطح رشد و آموزش فرزندان بافقی را افزایش دهد و اولیاء دانش آموزان با انتخاب مدرسه سما زمینه ای بهتر و شایسته تر برای تحصیل فرزندان خود فراهم آورند.

در ادامه این مراسم که در محل سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد دکتر کامران رضوی عضو هیات علمی و مدیر پارک علم و فناوری بافق با بیان روند فعالیت ساختاری این پارک در سه بخش مرکز نوآوری؛ مرکز رشد و چند مستاجره ای گفت: به دلیل فراهم بودن امکانات زیرساختی و ارتباط نزدیک محققین و پژوهشگران با دانشگاه مراکز رشد فناوری بهتر و شایسته تر می توانند در محیط دانشگاه فعالیت نمایند.

وی با تشریح الگوی فعالیت مراکز رشد فناوری در دانشگاه افزود : افرادیکه ایده نوآوری و خلاقانه داشته باشند می توانند از تسهیلات ویژه اعتباری در صندوق پژوهشی مراکز رشد تا سقف هشتاد میلیون ریال برای ثبت و تجاری سازی ایده های خود بهره مند شوند.

مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق از آماده سازی دوهزار متر مربع فضای اداری و تجهیزات و ملزومات پارک علم و فناوری خبر داد و افزود : به دلیل بخشودگی در معافیت مالیاتی و اعطای امتیازات ویژه شرکت های دانش بنیان در زمینه صنعت و معدن می توانند به سهولت از شاخص های این بخش بهره مند گردند.

کامران رضوی در پایان با تقدیر از حمایت های فرمانداری گفت : مراکز صنعتی و معدنی شهرستان بافق نیز منبعد می توانند با هزینه های بسیار کمتر مسیر ثبت و اجرای ایده های نیروهای خود را در جهت رفع مسایل و مشکلات اداری و سازمانی دستگاه مربوطه طی نمایند.

محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در پایان این نشست به روند فعالیت پارک علم و فناوری از سال ۸۸ در شهرستان بافق اشاره کرد و باتوجه به مکان نامناسب آن در سطح شهر و تصمیم به انتقال این مرکز به جایگاه اصلی و قرابت کاری آن با دانشگاه اضافه کرد : می بایست افراد علاقمند و صاحبان اندیشه را به این سمت سوق دهیم که بتوانند با راهنمایی اساتید دانشگاه و فراهم آوردن امکانات لازم ایده های خود را پدیده تبدیل نمایند.

فرماندار بافق در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قدم های موثری را در ارتباط با صنعت برداشته و امکان فعالیت شرکت های فناوری آزاد را تحت عنوان شهرک شفا فراهم آورده است از علاقمندان به واحد های صنعتی خواست در آینده ای نزدیک در شهرک شفا استقرار یابند.

فرماندار بافق در پایان به فعالیت مدارس خاص و غیرانتفاعی اشاره کرد و افزود: فعالیت مدارس خاص و غیرانتفاعی از نظر تعداد در سطح شهرستان بافق کمتر می باشد که امیدواریم با شروع فعالیت مدرسه سما و ایجاد رقابت مدارس دیگر نیز به تکاپو و جنب و جوش بیافتند و فضای رقابتی در مدارس بافق شکل بگیرد.

به منظور ساماندهی و گسترش فعالیت پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان ؛ با پیگیری و آماده سازی فضای این پارک و حمایت فرمانداری و مسئولین شهرستان مرکز رشد فناوری به دانشگاه ازاد اسلامی بافق منتقل و همزمان با شروع و گسترش فعالیت آن ؛ مدرسه سما نیز آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ ی

قدم های موثردانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با صنعت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.