یک مرد مسیحی به نشانه همبستگی با فلسطینیان در کنار مسلمانان قدس در صف نماز جمعه ایستاد و به دعا و نیایش پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، همزمان با افزایش تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، یک مرد مسیحی برای اعلام همبستگی با فلسطینیان در کنار هزاران مسلمان در وادی الجوز -خارج از بخش قدیمی قدس- در صف نماز جمعه ایستاد و همراه با آنان به دعا و نیایش پرداخت.

نیدال عبود تنها فرد مسیحی بود که در صف نماز جمعه به همراه هزاران مسلمان در وادی الجوز ایستاد و به دعا و نیایش پرداخت. زمانی که نمازگزاران مسلمان ذکرهای نماز را می‌گفتند، او آیاتی از انجیل -کتاب مقد مسیحیان- را برای خود زمزمه می‌کرد؛ و زمانی که صدای الله اکبر مسلمانان طنین‌انداز می‌شد او به احترام آن‌ها سکوت می‌کرد. 

تصویری که خبرنگار سی ان ان از حضور این مرد مسیحی در صف نماز جمعه فلسطینیان ثبت کرده است، به عنوان نمادی تأثیرگذار از همبستگی در بحبوحه درگیری‌های اخیر میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی، به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر و به یکی از پربازدیدهای فضای مجازی تبدیل شد.

پس از آن که رژیم صهیونیستی هقته گذشته از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی جلوگیری کرد، مسلمانان قدس نماز جمعه را در وادی الجوز خارج از بخش قدیمی قدس اقامه کردند. رژیم صهیونیستی همچنین، با نصب گیت‌های الکترونیک در مسجدالاقصی و جلوگیری از ورود افراد فلسطینی زیر 50 سال به این مکان مقدس باعث برانگیختن خشم مسلمانان سراسر جهان شده است.

مرد مسیحی به نشانه همبستگی با مسلمانان بیت‌المقدس در نماز جمعه شرکت کرد

 

صبح روز 23 تیرماه سال جاری، چند جوان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی درگیر شدند. بر اثر این درگیری‌ها، 2 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند. 3 جوان فلسطینی نیز در این درگیری‌ها به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی پس از آن، از ورود مسلمانان فلسطینی به مسجدالاقصی برای ادای نماز جمعه ممانعت به عمل آورد. نظامیان این رژیم همچنین، با استقرار 2 هزاری نیروی نظامی جدید در قدس اشغالی و نصب گیت‌های الکترونیک در مسجدالاقصی از ورود مردان فلسطینی زیر 50 سال به این مسجد جلوگیری می‌کنند.

این اقدامات رژیم صهیونیستی باعث تشدید تنش‌ها شد و این خشونت‌ها حتی به انگلیس نیز کشیده شد. به طوری که میان معترضان به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در قدس و هواداران این رژیم در مقابل سفارت اسرائیل در شهر لندن، پایتخت انگلیس، درگیری‌هایی به وقوع پیوست.

 

انتهای پیام/

مرد مسیحی در صف نماز جمعه مسلمانان فلسطینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
درود بر مسیحیان خصوصا ارمنی های هم وطن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
حیف که از اسلام هیچی نفهمیدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
ملک سلمان اینا که سنی هستن پس چرا به دادشون نمیرسه؟؟؟
آخرین اخبار