پیام‌رسان تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در دنیاست که بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد. در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که آیا این نرم‌افزار هک‌شدنی است؟

همه چیز درباره هک تلگرام / آیا تلگرام هک می‌شود ؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ما امروزه چیزهای زیادی درباره نقص اطلاعات و هک آنها شنیده ایم، اگر گمان می‌کنید که با  استفاده از قابلیت رمزگذاری یک نرم‌افزار یا پیام رسان، اطلاعات‌تان برای همیشه امن خواهد ماند، در اشتباه هستید. امروزه هیچ قابلیتی نمی‌تواند به شما کمک کند که به طور 100 درصد از اطلاعات‌تان محافظت کنید.

خبرگزاری « رویترز » و برخی از خبرگزاری های دیگر اندکی پیش اعلام کردند که حساب‌های کاربری پیام رسان تلگرام در معرض خطر هک، توسط هکرها قرار دارد، زیرا هکرها می‌توانند با دسترسی به پیامی که حاوی کد فعال‌سازی از طرف تلگرام است دست پیدا کرده و اکانت تلگرام شما را هک کنند.

نرم افزار تلگرام یک پیام رسان با تمرکز بر روی تامین امنیت حریم شخصی افراد است. این سرویس در این راه تا حدی موفق بوده و با پیکربندی اطلاعات به صورت محرمانه از دستیابی سایر افراد هک آن جلوگیری میکند. مسئولان این سرویس پیام رسان مدعی هستند که بیش از 100 میلیون حساب کاربری فعال در سراسر جهان دارند.

طبق تحقیقات دو شرکت بزرگ تحقیقات در زمینه امنیت فضای مجازی، «مالین اندرسون» و «کلاودیا گارنیری» اعلام کردند که حساب‌های کاربری ای که در تلگرام ساخته می‌شود از خطر هک شدن در امان نیستند. اما می‌توان بسیاری از این آمارها را نیز تحت تأثیر جو سیاسی دانست.

در هر صورت نیازی به وحشت نیست، زیرا قابلیت «تایید با پیامک» که تلگرام از آن بهره می‌برد، فقط مخصوص این پیام رسان نیست. در نتیجه خطر هک شدن فقط مخصوص تلگرام نیست، بلکه تقریبا شامل سایر پیام رسان هایی که از قابلیت « تایید هویت از طریق ارسال پیامک» برخوردارند مانند وایبر و واتس اپ نیز می‌شود.

 همه چیز درباره هک تلگرام / آیا تلگرام هک می‌شود ؟

 برای افرادی که با سرویس «تایید با پیامک» آشنایی ندارند باید بگوییم که این سرویس با ارسال پیامک به شماره ای که فرد میخواهد با آن در پیام رسان عضو شود، کدی به شخص می‌دهد که آن فرد می‌تواند با آن کد به شکل کاملا شخصی وارد حساب کاربری خود شود و با جلوگیری از دسترسی دیگران به آن، مانع هک شدن حساب کاربری خود شود. اما در تلگرام علاوه بر فعالسازی اکانت، برای افزودن یک دستگاه به حساب کاربری و یا اصطلاحا نشست آن دستگاه نیز از این سرویس استفاده می‌شود.

اما فقط کافیست که این کد به دست هکرها بیفتد، آنها با این کد میتوانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات‌تان را به سرقت ببرند. بسیاری از افراد در پیام رسان هایی که از سرویس تایید با پیامک استفاده میکنند در معرض هک قرار گرفته اند اما در تلگرام وضعیت کمی متفاوت است، زیرا این پیام رسان با تدابیر امنیتی که اندیشیده است امکان هک حساب کاربری شما و سرقت اطلاعاتتان را تا حد زیادی کاهش داده است.

یکی از تدابیری که سرویس پیام رسان تلگرام از آن بهره برده، امکان تغییر یا حذف نشست های اکانت شماست. شما با مراجعه به بخش «Active Sessions» در منوی تنظیمات می‌توانید از نشست هایی که بر روی اکانت تلگرام شما صورت گرفته آگاهی یابید و با حذف آنها اکانت خود را مدیریت کرده و از هک آن جلوگیری کنید.

 همه چیز درباره هک تلگرام / آیا تلگرام هک می‌شود ؟

 قابلیت دیگری که این پیام رسان معروف برای جلوگیری از هک اکانت به شما ارائه میدهد، «تشخیص هویت دو مرحله ای است. شما با مراجعه به بخش «Two-Step Verification Password» در منوی تنظیمات می‌توانید با تخصیص رمز دوم برای اکانت خود، به بالا بردن امنیت آن کمک کنید. این قابلیت به این شکل عمل میکند که وقتی فردی میخواهد با کد موجود در پیامک شما به اطلاعاتتان دسترسی یابد، پیام رسان تلگرام از او رمز دوم می‌خواهد، اینجاست که هکرها دیگر دستشان از اطلاعات شخصی شما دور خواهد ماند.

در پایان باید گفت که به نظر می‌رسد در حال حاضر، تلگرام یکی از امن ترین مسنجرهای دنیا است و اگر خودمان در حفظ کد سرویس «ارسال پیامک» دفت نماییم، اطلاعات شخصی ما تقریبا غیر قابل هک می‌باشد. ضمن اینکه شرکت تلگرام جایزه ای 200 هزار دلاری برای کسی در نظر گرفته است که بتواند این پیام رسان را به طور کامل هک کند. پس می‌توان این موضوع را دانست که نرم افزار پیام رسان تلگرام تقریبا قابل هک نیست.

 

انتهای پیام/

تلگرام تقریبا غیرقابل هک است

برچسب ها: تلگرام ، هک ، مسنجر ، پیام رسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید من تلگرامم هک شده قبلا پاک کردم و باز به یک شماره دیگه نصب کردم نشست های فعالمم خالیه مشکلی نیس دیگه؟ ولی ب نظرم حالا کل گوشیم هک شده کسی هست ک ب محضی میخام پیامش بدم بهم زنگ یا پ میزنه و اینکه هرجا توساعتای خاص و معین سراغمو میگیره وپیداش میشه خیلی تابلوعه انگارمیبینه منو یا کلا گوشیم دراختیارشه.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام خداکریمی
۰۴:۲۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
مگه داریم مگه میشه؟ هر چند یکبار یه مزاحمی در قسمتی که پیامهای خودمون را ذخیره میکنیم و بعنوان ذخیره پیامها استفاده میشه برای من پیام میزاره و تهدید میکنه؟این اگه اسمش هک نیست پس چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۲:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
کسی هست که همش مزاحمم میشه و قصد داره منو هک کنه ولی به خاطر اینکه تایید دو مرحله ای فعال کردم نمیتونه به تلم دسترسی پیدا کنه ولی هر چند ساعت یکبار تلاش میکنه وارد شه دیگه خسته شدم. رمزم رو هم تغییر دادم و از اون موقع دیگه نمیتونم نشست های فعال رو پاک کنم چیکار کنم؟ یکی از تلگرام هام که آپشناش خیلی بیشتر بود‌ اکانتش پاک شد و دیگه نمیتونم واردش شم مگه اینکه تایید دو مرحله ای رو بردارم ولی میترسم هکر متوجه بشه و همون وارد تلگرامم بشه دیگه نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۴:۴۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
من با شخصی تماس تصویری تو تلگرام انجام میدم تماسم قابل ضبط یا بازیابی یا ذخیره میشه کسی دیگه میتونه غیر ما دو نفر که تماس تلفنی انجام میدیم تماس ما رو ببینه متشکر جوابمو بدین
Iraq
محمد حسینی
۰۰:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر حدودا یک ماهی میشه منو هک کردن به گروها و مخاطبینی که چند روزیست پیام ندادم نمیتونم پیام بدم چکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
تلگرام هک میشع چون تازگی۹نفر تلگراممو هک کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
هک تلگرام‌ جرمه من هکری بلدم ولی هیچوقت هک نکردم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۱۸ ۲۹ دی ۱۳۹۹
چگونه میتوانیم بفهمیم ازچه شماره ای هک شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سلام.به دوستان جوان البته من خودم جوان نیستم ودوستان نظرداده همین طو.هرکه این سایت میگوید درست وواقعیت هست.تلگرام که نصب میکنی لوحی اولیه که تمام چیزهایی که این برنامه بایددسترسی داشته باشد رامیبینیدوباید آن را پدیرش کنید.ییعنی این برنامه کل حسابت رادردسترس داردوبه همه امکانات دستگاه شماراداردوفقط سازندش وسازندش میداند که چی ساخته است ووبرای امنیت شما راههای گذاشته وازطرف خودش بیشترامنیت رابالابرده.وقتی شما دوعاملی ونشت ها وپسورد هارا مدیریت کنی هیچ اتفاقی نمی افتد اتفاق آنوقت میافتد که شما کدارسال شده پیامکی را وارد کردی وواردشدی به برنامه وسریع نرفتی پسورد وحساب کاربری را تنظیم کنی وبعدودعاملی راوهرقت تلگرامت حدف میشده یاقطع میشده دوباره باکد تاید وارد میشمیشدی.منخودمتلگرامم سالهست نصب نکردم.ولی تجربه از آن دارم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۶:۰۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید یک هکر ت تلگرام بود شماره مخفی منو گفت در حالیکه شمارم مخفی بود نمی دونم چطوری شماره منو پیدا کرده احتمال هک در این مورد هست؟؟؟ممنون میشم راهه
نمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام
بنده موبوگرام دارم که چند روز پیش ساعت ۴ بامداد یک پیام در موبوگرام واسم اومد که کاربری داره از تلگرام شما استفاده میکنه بدون اینکه کد بیاد واسم

البته نوشته بود ار امستردام ولی احساس میکنم از اطلاعات بود
البته چند ساعت بعد که متوجه شدم نشت فعال که مدل گوشی مثل خدم بود حذف کردم نمیدونم هک کردن یا خیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پدرام
۰۸:۵۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام میخوام بدونم یه نفر اگه سیستم دوستم یا تلگرامشو هک کنه وقتی دوستم با من صحبت میکنه اون میتونه منم هک کنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نفس
۰۹:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۹
کار بازدید یاب تلگرام چیه .اگه کسی گفت نصب کنید هک نمیشی چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
El
۰۰:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اگه کسی روی اکانت تلگراممون باشه بعد بخوایم یه چت هایی رو پاک کنیم ایا برای هر دو طرف حذف میشه؟؟؟
Denmark
باران
۱۲:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام گوشی منو کلا هک کردن هرکاری میکنم میفهمن من چیکار کنم به تماسا هم دسترسی داره
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۸:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چرا نظر من ارسال نمیشه کمک کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۷:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من از ایکس پلاس استفاده میکنم دیشب که ساعت ۱۱ افلاین شدم بعد با یه گوشی دیگه چک کردم دیدم اخرین بازدید ساعت ۱۱ هست بعد صبح دوباره با یه گوشی دیگع چک کردم دیدم اخرین بازدید زده ۵ صبح در حالی که من ۵ صبح الا نتم هم باز نبود ینی هک شدم؟ تو نشست های فعال هم فقط گوشی خودمه میشه زود جواب بدین لطفا
Germany
مرجان
۰۰:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.امروز یکی بدونه اجازه منو ادمین گروه کرده ایا ادمین گروه بشی میتونن هک کنن درصورتی دومرحله هم فعال کردم برای تلگرام ک میخام واردبشم الگو هم گذاشته تورو خدا جوابمو یکی بگه خواهش میکنم
Germany
انا
۲۳:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مخاطبین منو میبینه اونبی که هک کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای من پیام اومد که کسی میخواد هم کنه من سریع رفتم تلگرام رو حذف کردم به‌نظر شما‌چیزی‌نمیشه‌دیگه
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۱:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام چند روز پیش یه نفر اومد پی وی و گفت که منو هک کرده من مسدودش کردم ولی بازم برگشت پی وی و من رمز و تایید دو مرحله ای رو قبلش انجام نداده بودم ولی وقتی گفت هک کرده رمز گذاشتم ولی بازم برگشت پی وی تا دیگه تلگرام نرفتم و خواهرم به عکس فرستاد تا ببینه سین میخوره یا ن که سین خورد در حالی که من آنلاین نشده بودم چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۱:۲۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلا م
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۶:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
کسی هک تلگرام بلده؟
Iran (Islamic Republic of)
Leila
۲۳:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
کسی هک بلدهه من نیاز دارم
Iran (Islamic Republic of)
Pniz
۱۷:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
آیا کسی که مارا هک می کند می تواند اکانت مارا پاک کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ تير ۱۳۹۸
کد بزارید هک نشه
Iran (Islamic Republic of)
Parisa
۱۶:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
منو هک کردن...همه ی اطلاعات دستشونه؟....با این که دو مرحله ای کردم...ولی بازم هک کردن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام اگه مخاطبین گوشی تو ادد کنی تو گروه اون نفری که ادد کردی میشه هک کنه تلگرامت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اگر تلگرام هک شود به گالری هم دسترسی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ن ربطی ندارع
Netherlands
.
۱۹:۱۱ ۱۶ دی ۱۳۹۷
واقعا چجوری میشه هک کرد هرکی بلده اموزشم بده
Iran (Islamic Republic of)
Drcyberten2002
۲۲:۴۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
تلگرام هک نمیشه و اونایی ام که هک میکنن با رَت یا کدی هست که از طرف مقابلشون گیر میارن.
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۱۱:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
نشست های فعالو زدم که ببینم کسی هکم کرده یانه سه دستگاه انگاری هکم کردن،سریع رفتم رمزگذاشتم برای تلگرامم،الان میتونن دسترسی به تلگرامم داشته باشن یا نه؟لطفاپاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ دی ۱۳۹۸
اونارو حذف کن رمزم بزار دیگ کسی نمیتونع
Germany
پدرام
۰۸:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
سلام. اگه تلگرام لوگ اوت باشه، باز هم هک میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۳:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
من یه گپ بودم بعد یکی گفت بیا پی وی اگه نیای به پدر مادرت میگم منم کاری نکرده بودم که کسی بفهمه من حول شدم رفتم پی وی بعدش بهم گفت ک تلگرامتو هم کردم الآنم به شماره پدرت زنگ میزنم بعد چندروز گفت گوشیتو میسوزونم مگه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ن بابا ب منم خیلی از این چیزا گفتن همش دروغه تا تو نخای هکت نمیکنن مگر اینکع طرف هکر باشه
Iran (Islamic Republic of)
فرزان چراغ علیزاده بادکی
۲۳:۱۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
باسلام خوبین خسته نباشین هر چه سریع تر به تلگرام فرزان چراغ علیزاده بادکی رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
تلگرام من چند روزه مسدود است لطفأ هر چه سر یع رسیدگی کنید تا برنامه تلگرام باز شود
Iran (Islamic Republic of)
فرزان چراغ علیزاده بادکی
۱۳:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
من از شما خواهش می کنم که برنامه تلگرام مسعدود شده است لطفأ خواهش می کنم برنامه تلگرام را باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
تلگرام امن نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
سلام کی میگه هک نمیشه گوشی همسر من جلوی دست خودم و همسرم بود و کسی دست رسی به پیام رسان یا سیم کارت یا گوشی نداشت ولی هک شد تلگرام اش.اول اخطار از تلگرام امد که شماره درخواست امده ایا شما بوده اید و اگر شما نیستید لازم به انجام کاری نیست ۲دقیقه بعد تلگرام اش هک شد و مخاطب های جدید هم به گوشی همسرم اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ ۱۰ دی ۱۳۹۶
آیاباهک تلگرام گالری هم هک میشدلطفاپاسخ درایمیلم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منم سوالام همینه خودم رفتم تلگرام کسی البته در جریان بودن اون شخص چون میخواستم دیلیت بزنم برای طرف اما الان نگرانم نکنه گالری من و دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۰ دی ۱۳۹۶
چ جورى از ھک جلوگیرى کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۳۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶
سلام با هک تلگرام پیام های قبلی که پاک کردم برای کسی که هک کرده قابل مشاهده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
ن اگه پیامارو بپاکی دیگ نمیبینع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مرسی از توصیحاتتون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۲۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
باسلام خدمت دوستان.بچها درصورت هک شدن تلگرام پیام و عکسای قبلیم که حذف کردم هم برای فرد هک کننده میره؟
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۹:۵۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
سلام من روزی که رفتم دیدم یه دستگاه تلگرامم رو حک کرده حول کردم حذفش کردم الان نمیتونم بفهمم اسم دستگاهش چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۶:۲۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
چ جورى از ھک جلوگیرى کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
تلگرام را مخصوص ايران امن كرده اند فلذا براي كساني كه ميخواهند براي ديگران مزاحمت ايجاد كنند، اختلافات خانوادگي و ناموسي ايجاد كنند، مشكلات امنيتي ايجاد نمايند، جنگ رواني كنند، عليه حيا و عفت عمومي اقدام كنند، عليه انقلاب و دين مردم اقدام كنند و هر غلط ديگري كه ميخواهند بكنند مكان امن و مطمئني است پس خوشحال باشيد و از اين محيط امن و راحت لذت ببريد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
به نظر بيماري
به پزشك مراجعه كن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
تلگرام چی هست
Iran (Islamic Republic of)
اسنودن
۱۸:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
تلگرام هک شدنی.....خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
sinoo
۱۶:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
yes undrestand
Iran (Islamic Republic of)
anayat
۱۳:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
با سلام و عرض ارادت و خسته نباشید خدمت تمامی زحمت کشان باشگاه خبرنگاران جوان.ببخشید میشه کد اهنگ پیشواز همراه اول سخنرانی حضرت اقا که می فرمایند اسرائیل غلط اضافی کند ایران تل اویو و حیفا را با خاک یکسان میکند رو به ایمیلم بفرستید؟
با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
Hacker
۱۳:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
من شخصا تلگرم چهار نفر رو پارسال با باگmtn irancell هک کردم.

الان دیگه نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۳:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
اینایی ک میرن تلگرام یکی دیگه رو حک میکنن چون ب اون افراد حسودیشون میشه برا همین دنبال چیزایی علیه اون نفرمیگردن
آخرین اخبار