بیرجند؛

كاهش معلوليت با اجباری شدن مشاور ژنتيك

با اجباری شدن مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، از تولد افراد معلول و ایجاد بار سنگین درمانی برای دولت و جامعه کاسته می شود.

رزگی رئیس اداره بهزیستی سربیشه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: ترویج فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج، افزایش دسترسی شهروندان به خدمات ژنتیک، جلوگیری از بروز معلولیت و مشخص کردن خطر وقوع یا تکرار یک بیماری ارثی در هر حاملگی مهمترین اهداف اجرای مشاوره ژنتيك است .


وی افزود: کلیه افرادی که قصد ازدواج فامیلی دارند و نیز کسانیکه در انتظار فرزند هستند و یا نگران تکرار یک بیماری ارثی در خانواده هستند لازم است به مشاور ژنتیک مراجعه کنند.

 

رزگی پیشگیری از معلولیت ها را از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی دانست و گفت: عوامل محیطی چون حوادث و برخی بیماری ها نیز به بروز معلولیت هنگام تولد منجر می شود اما برخی علت معلولیت های بدو تولد ناشی از عوامل ژنتیکی است.


رئيس اداره بهزيستی سربيشه افزود: تمام زوج ها باید قبل از ازدواج مورد مشاوره ژنتیک قرار گیرند و این امر محدود به ازدواج های فامیلی و یا افرادی که دارای اختلالات ژنتیک هستند، نیست.


وی با بیان اینکه با مشاوره و آزمایش های ژنتیک می توان تا حد قابل توجهی از بروز معلولیت در نوزادان پیشگیری کرد، افزود: تولد هر کودک معلول علاوه بر زندگی دشوار فرد معلول، موجب تحمیل هزینه به خانواده، جامعه و دولت می شود.
انتهای پيام/ک


کاهش بار سنگین درمان معلولیت برای دولت و جامعه با اجباری شدن مشاور ژنتيك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار