کارشناسان و صاحبنظران ۱۴ کشور عضو سازمان بهره وری آسیا و اقیانوسیه برای شرکت در کارگاه مدیریت منابع آبی به قزوین سفر کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این کارشناسان که از کشور‌های هندوستان، اندونزی، مالزی، فیجی، افغانستان، کامبوج، مغولستان، نپال، پاکستان، فیلیپین، چین، سریلانکا، تایلند و ویتنام بودند درسفر یک روزه به قزوین پس از شرکت در این کارگاه از موزه کشاورزی و مرکز هوشمند مدیریت راهبردی کشاورزی قزوین دیدن کردند.

کارگاه بحران و مدیریت نوین آب

تنویر حسین، عضو دفتر مرکزی سازمان بهره وری آسیا و اقیانوسیه می‌گوید: در این کارگاه همه تجربیات و کار‌های انجام شده ارائه شد تا با اشتراک اطلاعاتی به یک راه حل برای مقابله با بحران آب دست یابیم.

عطای مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان هم هدف از این کارگاه اموزشی را تشویق به کشاورزی هوشمند، آشنایی با شیوه‌های نوین مدیریت آبیاری و به اشتراک‌گذاری فناوری‌های هوشمند سیستم‌های کشاورزی بیان کرد.

این کارشناسان و صاحب نظران در ادامه از موزه کشاورزی قزوین بازدید کردند

این موزه در سال ۸۹ در ساختمان تاریخی سپهدار راه اندازی شد و در حال حاضر ۸۰۰ قلم انواع ادوات، وسایل و نهاده‌های کشاورزی در آن قرار دارد.

یکی از کارشناسان اهل فیلیپین در بازدید از این موزه گفت: جمع آوری اطلاعات آب و خاک برای مدیریت آب در قزوین مورد توجه من قرار گرفت و این تجربه خوبی برای استفاده در کشور فیلیپین است.

مرکز هوشمند مدیریت راهبردی کشاورزی قزوین دیگر مکانی بود که کارشناسان عضو سازمان بهره وری آسیا و اقیانوسیه از آن بازدید کردند.

قزوین چند سالیست بعنوان پایلوت مدیریت راهبردی کشاورزی هوشمند انتخاب شده است.

مسئول مرکز مدیریت راهبردی کشاورزی استان قزوین گفت: با راه اندازی این مرکز، خدمات راهبردی و کاربردی به کشاورزان، مدیریت یکپارچه آفات و بیماری‌ها و برنامه ریزی راهبردی برای اقتصاد کشاورزی ارایه می‌شود.

مهدی مهرپویان افزود: در این مرکز اطلاعات جمع آوری شده از طریق شبکه اختصاصی وارد شده و با توجه به میز کارشناسی همه داده‌ها بررسی دقیق شده و

سپس به صورت کاربردی در اختیار بخش‌های کشاورزی و زیربخش‌ها و در نهایت در اختیار بهره برداران و کشاورزان قرار می‌گیرد.

مسئول مرکز مدیریت راهبردی کشاورزی استان تاکیدکرد: بیش از ۹۵ درصد پیش یابی‌های این مرکز با واقعیت‌ها منطبق است.

دشت قزوین با داشتن سند توسعه با قدمت ۵۰ ساله و بزرگترین شبکه آبیاری با پوشش ۶۰ هزار هکتار از مزارع و باغات الگوی شاخصی در کشور است و به گفته توسلیان مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین حضور این کارشناسان در استان و آشنایی آنان با ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند زمینه تبادل تجربیات تخصصی را فراهم کند.

انتهای پیام/

 

گردهمایی کارشناسان و صاحبنظران سازمان بهره وری آسیا و اقیانوسیه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.