تبریز؛

60 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی تحت‌پوشش شبکه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: میانگین برخورداری استان آذربایجان شرقی از فاضلاب شهری 60 درصد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان اهر گفت: میانگین برخورداری از فاضلاب شهری در سطح کشور 42 درصد است که این رقم در استان آذربایجان شرقی به 60 درصد رسیده است.

وی افزود: شهرهای اهر، بناب، بستان آباد و سراب در اجرای طرح های فاضلاب پیشرو می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت: در نقاط مختلف شهر اهر که شبکه فاضلاب نیست، توسعه شبکه های فاضلاب در اولویت است.

ایمانلو همچنین گفت: در مسیرهایی که در شهر اهر شبکه فاضلاب وجود دارد، با پایش دقیق جلوی رها سازی فاضلاب خانگی به کانال های سنتی و روباز گرفته و به داخل شبکه مدرن فاضلاب هدایت خواهد شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز خواستار ساماندهی و جلوگیری از ورود فاضلاب به کانال های پشت اداره برق، شله بران و داخل رودخانه کیچیک چای شد.

سید محمد عابدی همچنین خواستار مساعدت و همکاری ادارات زیربط و به خصوص شهرداری اهر در تسهیل صدور مجوزهای لازم جهت دفع فاضلاب اماکن مسکونی و تجاری شد.

وی همچنین خواستار تأمین اعتبارات لازم جهت تسریع در آبرسانی به زندان جدید شهرستان اهر و همچنین خواستار رفع مشکل افت فشار آب دانشگاه پیام نور شهرستان اهر و آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان اهر شد.

 

انتهای پیام/ش

 

تاکید بر تأمین اعتبارات لازم جهت تسریع در آبرسانی به زندان جدید شهرستان اهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.