«رجب طیب اردوغان» نسبت به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسلمانان، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه حریت؛ در پی اظهارات توهین‌آمیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسلمانان، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، ضمن ابراز ناخرسندی از این مسئله گفت: رژیم صهیونیستی در مسیر انزوا قرار دارد.

اردوغان در مصاحبه خود با خبرنگاران در فرودگاه آنکارا ضمن اعلام مخالفت با اقدامات امنیتی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، از اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مسلمانانی که برای عبادت به مسجدالاقصی می‌آیند را با تروریست‌ها یکسان دانسته است، ابراز تاسف کرد.

اردوغان تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله نصب گیت‌های بازرسی و دوربین‌های مداربسته در ورودی‌های مسجد الاقصی را نقض کننده حقوق مسلمانان برای عبادت و بی‌احترامی به این مکان دانست. وی همچنین این اقدامات را دلیل تشدید تنش‌ها معرفی کرد.

اردوغان در این باره گفت: اسرائیل، با بی‌احترامی به قانون، نه فقط به خود؛ بلکه به تمام منطقه آسیب می‌زند. اسرائیل گام‌هایی را در جهت اشتباه برداشته و صراحتا می‌گویم آنها به سمت انزوا می‌روند.

رئیس جمهور ترکیه اظهارات نتانیاهو را بر خلاف آزادی مذهب و حقوق بشر دانست و گفت: با هیچ منطقی نمی‌توان حرف‌های نتانیاهو را پذیرفت.

در جریان تظاهرات فلسطینی‌ها علیه امنیتی شدن مسجدالاقصی که روز جمعه برگزار شد، سه فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/

انتقاد اردوغان از اظهارات نتانیاهو درباره مسلمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار