همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه فین کاشان با محوریت امامزاده قاسم علیه السلام در این منطقه برگزار می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت :این همایش با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد در بیان کرامات و فضایل اهل بیت ( ع) بویژه امامزادگان بعد از نماز مغرب و عشا روز دوشنبه نهم مردادماه اجرا می شود. 
 
حجت‌الاسلام جعفر جنتی،میزبانی از خادمین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همراه با پرچم حرم مطهر و خادمین حضرت علی بن باقر علیه السلام را در این همایش یادآورشد و افزود: اجرای زنده نقاره زنی از امامزاده اقاعلی عباس (ع)، مدیحه سرایی و برگزاری مسابقه همراه با اهدای جوایر و هدایا به عوامل اجرایی همایش و خادمین امامزادگان . برپایی غرفه کودکان و نقاشی همراه با اهدای جوایز و  گلباران ضریح مطهر از دیگر برنامه های همایش است.
 
وی، اجرای آیین عیادت از بیماران و خانواده شهدا ی فین کاشان باحضور خادمین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و خادمین و هیات امنا بقاع متبرکه فین بویژه امامزاده قاسم از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام را از دیگر برنامه های همایش برشمرد.
به‌گفته‌وی، این همایش با همکاری اداره اوقاف کاشان، هیات امنا امامزاده و شهرداری منطقه چهار و شهرداری کاشان و کانونهای فرهنگی هنری مساجدفین برگزار می شود.
 
حجت‌الاسلام جنتی،  تصریح‌کرد: نخستین همایش امامزادگان منطقه فین سال قبل با محوریت امامزاده هادی فین و پخش از شبکه قران و معارف سیما برگزار شد. وی اظهارداشت :امامزاده هادی علیه السلام، امامزاده ابراهیم بن موسی علیه السلام،  امامزاده سیدعلی و آمنه خاتون علیه السلام و چهل دختران فین نیز از دیگر بقاع متبرکه منطقه ولایی و دوستدار اهل بیت فین است که همایش بزرگداشت امامزادگان آن سال های آینده برگزار می‌شود. 
 
وی، افزود: امامزاده قاسم علیه السلام از نوادگان حضرت علی علیه السلام مدفون در روستای استرک کاشان نیز  است که در روستای استرک کاشان از پنج شنبه شب آیین بزرگداشت این امامزاده عظیم الشان را به همت هیات امنا و مسوولین فرهنگی امامزاده برگزارخواهدکرد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.