اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری لرستان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا سلیمانی، مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه گردشگری لرستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌تواند به رونق اشتغال صنایع دستی لرستان کمک کند.


وی با اشاره به اینکه حدود ۵۲ رشته صنایع دستی در استان لرستان وجود دارد افزود: تمام با همکاری صنعت و معدن بحث خوشه گلیم و جاجیم در استان لرستان شروع شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: حدود شش هزار و ۴۰۰ صنعت‌گر به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در عرصه صنعت استان فعالیت دارند.


وی افزود: با توجه به اینکه امروزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی مورد توجه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی قرار گرفته است از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درخواست می‌شود برای ایجاد این اقامتگاه‌ها‌ در روستاهای هدف گردشگری استان همکاری لازم را داشته باشند.


سلیمانی به ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی لرستان اشاره کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بحث صنایع دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی سهم خاصی را به استان لرستان تخصیص دهد تا بتوانیم با سرعت در این زمینه مشارکت داشته باشیم.


انتهای پیام/د

اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری لرستان ایجاد شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.