یاسوج؛

رونمایی از کتاب چشمان بیدار

کتاب چشمان بیدار زندگینامه شهید شاخص دانشجوی استان معرفی و رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جانشین فرمانده سپاه فتح استان در مراسم رونمایی از کتاب چشمان بیدار که در سالن کنگره سرداران شهید در یاسوج برگزارشدگفت: شهدا با الگو گیری از واقعه عاشورا حماسه ای خلق کردند که پیامد و نتیجه آن حماسه تداوم امنیت بیرونی و امروز کشور ماست.


سرهنگ انصاری با بیان اینکه خط مقدم امروز ما در عرصه جنگ نرم دانشگاه است افزود: در این عرصه وظیفه اساتید، فرماندهان و دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم دفاع از ارزش رونمایی از کتاب چشمان بیدار و معرفی شهید شاخص دانشجوی امسال+فیلمها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه شهادت طلبی و همچنین خنثی سازی نقشه دشمنان است.


وی با بیان اینکه شهدای دانشجو با بصیرت و آگاهانه راه شهادت و مرگ در راه خدا را انتخاب کردند گفت: اخلاق، ایمان، اطاعت از ولایت، ولایت پذیری، دشمن شناسی و زمان شناسی از ویژگی های بارز شهدای دانشجو بود و دانشجویان امروز باید از این شهدا الگو بگیرند.


سرهنگ خلبان بهمن ایمانی از همرزمان شهید سید عبدالهادی ملک حسینی هم در این آئین گفت: در حالیکه امروز هم امریکا و هم اروپا دچار نا امنی درونی هستند کشور ما از امنیت بیرونی و درونی برخوردار است و این امنیت هم ناشی از ماندگاری پیروزی در 8 سال دوران دفاع مقدس است.


ایمانی با بیان اینکه نقش شهدا در دفاع مقدس خلق و تداوم امنیت ملی بود افزود: با همزاد پنداری با شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می توان تولید امنیت ملی را درکشور پایدار کرد.


مسئول بسیج دانشجویی استان هم گفت: بر اساس مولفه ها، اسناد، مدارک و همکاری خانواده شهید دهراب پور از زندگی نامه آن شهید کتابی گردآوری و تالیف شد.


آقای مهدوی با بیان اینکه کار جمع آوری اسناد و مدارک یکسال طول کشید افزود: این کتاب که به صورت داستانی روایت شده تحت عنوان چشمان بیدار تدوین و امروز در این مراسم رونمایی شد.


وی گفت: کتاب چشمان بیدار که بیان کننده آرمانها و دفاع از ارزشهای مورد نظر شهید دهراب پور و دغدغه های وی در مورد دفاع مقدس و روایت کننده نمایی از زندگی آن شهید از بدو تولد تا زمان شهادت است.


مهدوی با بیان اینکه از چهار سال پیش تاکنون هر سال یکی از شهدای دانشجو استان به عنوان شهید شاخص سال معرفی می شود افزود: امسال هم باتوجه به نقش آفرینی های شهید سید عبدالهادی ملک حسینی فرزند مرحوم ایت الله ملک حسینی هم در دانشگاه و هم در دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص سال 96 دانشجویان استان معرفی شد.


مهدوی با بیان اینکه از هزار و 880 شهید استان تاکنون 85نفر دانشجو شهید شناسایی شده است گفت:تلاش می شود زندگی نامه، مستندات مکتوب این شهدا گردآوری، تدوین و به جامعه دانشگاهی ارائه شود.

 

انتهای پیام/د

دشمن شناسی و زمان شناسی از ویژگی های بارز شهدای دانشجو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.