سرپرست هیات باستان شناسی تاس تپه از شناسایی محوطه ای با ساختارهای معماری خشتی در محوطه تاریخی تاس تپه در این شهرستان خبر داد.

شناسایی ساختارهای خشتی در محوطه تاریخی تاس تپهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ آزیتا میرزایی گفت : محوطه تاس تپه از دوران تاریخی برای مطالعات انتخاب و نتایج مطالعات با وجود ساختارهای معماری در بخش شمالی محوطه قرار داشت.

او در ادامه افزود : این طرح پژوهشی به مدت ۵ سال به طول انجامید که برای شناخت ارتباط آثار با یکدیگر به تعیین گستره اثر و شناخت حریم محوطه تاس تپه به صورت مستند نگاری در دستور کار قرار گرفت.

وی با استفاده از مختصات جهانی از Gps دو فرکانسه بیان کرد : ما توانستیم با دوربین توتال و پرواز با پهباد برای تهیه نقشه های توپوگرافی و عکس هوایی انجام گرفت.

میرزایی با اشاره به شناسایی تعداد دیگری از آثار باستانی افزود : گمانه های حفر شده در حریم محوظه تاس تپه به وسعت ۱۵۰ هکتار دارای ساختارهای خشتی می باشد.

این باستان شناس از یک قلعه خشتی با وسعت دو هکتار خبر داد و گفت : بررسی های ژیو فیزیک برای آگاهی بیشتر از ساختارهای معماری احتمالی در دونقطه از فضای داخلی تاس تپه قرار دارد.

انتهای پیام/ ح.خ

پایان طرح پژوهشی شناسایی ساختارهای خشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.