بیش از ۶۰۰ گروه جهادی به منظور آبادانی هر چه بیشتر استان در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،احمد رحمانی مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی صبح امروز در آئین بازدید از اردوهای طرح هجرت دانش آموزی که به همت بسیج سازندگی سپاه انجام می‌گیرد، اظهار داشت: مهم ترین بحث در رابطه با اردوهای جهادی امسال در روستاها شناسایی ظرفیت‌های این مناطق به دست جهادگران برای اعطای وام‌ها و تسهیلات کم بهره در جهت ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: در کنار جهادگران اعزامی بومی استان، از دانشگاه‌های تهران همچون دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه صنعتی شریف نیز جهادگران نخبه برای ایجاد کلاس‌های تقویتی، آموزشی و بازار کار در این اردو شرکت خواهند کرد.


رحمانی افزود: بیش از 10 هزار جهادگر دانشجو و دانش‌آموز در هر دو بخش خواهران و برادران برای ارائه خدماتی چون مسکن مددجویان، راه‌های روستایی، آب روستایی، ویزیت رایگان بیماران و دامپزشکی در مناطق حاشیه‌ای شهرها و روستاها حضور خواهند داشت.


وی تصریح کرد: بیش از 625 گروه جهادی از رشته‌های مختلف پزشکی، پیرا پزشکی و از اقشار مختلف دانشجویان، دانش آموزان و متخصصان تشکیل شده و مشغول به فعالیت هستند، هدف این گروه‌ها رسیدگی به مناطق محرومی است که دولت کمتر در آن حضور داشته و خدمات رسانی ضعیف‌تر است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی اضافه کرد: طرح‌های هجرت دانش آموزی در زمینه رنگ آمیزی، تعمیر و شاداب سازی مدارس مشغول به فعالیت بوده و موسسات فعال در این حوزه به پر کردن اوقات فراغت و آموزش دادن به این دانش آموزان فعال و جهادگر مشغول هستند.


انتهای پیام/ع

 

فعالیت گروه‌های جهادی در راستای رفع نیازهای مناطق محروم جامعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.