نماینده ادوار مجلس گفت: رفتارهای اخیر آمریکا یخ‌ها را منجمد‌تر و دیوارهای بی‌اعتمادی را بلند‌تر می‌کند.

اقدامات اخیر آمریکا یخ‌های بی‌اعتمادی را منجمدتر می‌کندمحمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ درباره طرح تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: نقض برجام مدت‌ها پیش صورت گرفته است زیرا قرار بود پس از اینکه ایران راستی‌آزمایی کرد، اورانیوم غنی‌شده خود را تحویل داد، درون راکتور اراک بتن ریخت، سانتریفیوژ‌های خود را جمع کرد و آژانس انرژی اتمی تأیید کرد، آمریکا تحریم‌های خود را بردارد اما این اقدام صورت نگرفت و این عدم اجرای تعهدات برجام و نقض آن است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید از سوی آمریکا گفت: اگر این طرح‌ها تصویب و عملیاتی شود دیگر چیزی از برجام باقی نخواهد ماند.

آصفری با تأکید بر اینکه رفتارهای آمریکا با روح برجام تناقض دارد و ایران باید اقدام متقابل انجام دهد اظهار داشت: آمریکا باید بداند که اینگونه رفتارها دیوار اعتمادی را بین ملت ایران و آمریکا بیشتر می‌کند و آن یخ‌های بی‌اعتمادی که قرار بود آب شوند منجمدتر خواهند شد و اگر یک روزنه‌ای هم برای مذاکره با آمریکایی‌ها وجود داشت با این رفتارها آن روزنه کور خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید فهمیده‌ باشند که تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره نکشید بلکه سابقه گفتمان و تمدن دیرینه ایران این اتفاق را رقم زد، ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند این رفتارها را ادامه دهند ایران هم تصمیماتی مثل خروج از NPT را دنبال خواهد کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی برای اقدام متقابل با آمریکا که هفته گذشته در مجلس انجام شد اظهار داشت: نیازی به این طرح نبود چون مجلس نهم به دولت اجازه داده بود که اگر آمریکایی‌ها نقض برجام کردند دولت اقدام متقابل کند و چون دولت اختیار دارد باید این کار را شروع کند.

آصفری خاطر نشان کرد: وقتی آمریکایی‌ها می‌بینند مسئولین ما در سخنرانی‌های خود مواضع قاطعانه می‌گیرند ولی در عمل هیچ خروجی ندارد، نتیجه می‌گیرند که ایرانی‌ها صرفاً شعار می‌دهند و فشار خود را بیشتر می‌کنند و تا زمانی که ما مثل خودشان با آن‌ها برخورد نکنیم آن‌ها هم سر عقل نمی‌آیند.

 

انتهای پیام/

 

رفتارهای متناقض آمریکا با برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار